Eigenaar van Deep Blue is nu met een kickstarter begonnen voor een serie Pilot horloges die Air Blue gaan heten.
High Blue was leuker geweest.
Tof hoor👍
Remember to always check your six. Ehhh ok.
Weet niet of ik die modellen net zo leuk vind… Nooit zo gek geweest op pilot horloges.
Deep Blue heeft best een paar leuke duikermodellen. Maar zo’n flieger, daar vind ik weinig leuks aan. Die ontzettend eenvoudige/sobere look met die numerals op de wijzerplaat. Nee, gaat 'm niet worden, voor mij. Doe mij maar een leuke duiker!
Ik zie er wel iets in, ben potentiele klant.
Ik ben ook niet zo’n fan van pilot horloges, iets te sober inderdaad.
De Delta Chrono vind ik dan wel weer mooi, maar ook weer niet bijzonder genoeg om mee te doen.
Erg gaaf, maar ik vind ze niet bijzonder genoeg om deze via een Kickstarter te supporten…
Wellicht dat ik er eentje over een aantal maanden op de kop tik als de bekende “dagstunter” er een aanbied die aan mijn eisen voldoet, zoals nummer 19 of 20 
Ik snap niet zo heel goed hoe dit een kickstarter kan zijn, aangezien het al een gevestigd bedrijf is, dit lijkt mij niet echt nodig, en de noodzaak om er een kickstarter van te maken ontgaat mij ergens als je naar het idee achter het concept bekijkt van een kickstarter kijkt.
De horloges zijn redelijk recht toe recht aan Pilot’s niet echt iets super nieuws, of spectaculairs.
Kickstarter wordt vaker gebruikt door kleinere bestaande bedrijven om een nieuw product te ontwikkelen/introduceren. Kosten hiervan liggen toch vrij hoog wat niet altijd is op te brengen met eigen middelen. Alternatief is om de kosten door te berekenen naar de klant door de marge te verhogen en daar zitten wij dan weer niet op te wachten 
Hoewel ik het leuke modellen vind, laat ik deze aan mij voorbij gaan. Wat mij betreft meer van hetzelfde.
Doe mij maar lekker een bronzen piloot van Archimede…
Betrap mezelf er op steeds deze foto’s weer te bekijken. Echt een lekker klokje.
Met dank aan W&W voor de foto’s

Potentieel best geïnteresseerd, maar ik vind ze simpelweg niet mooi genoeg.
Prachtige foto’s. Toch vind ik zelfs deze aan de pols saai ( laatste foto ). Vooral in het echt vallen fliegers vaak plat. Toch niet echt mijn ding, doe maar een duikert!
Ik ben zelf niet zo van de pilot horloges, sommige vindt ik best mooi net zoals die Archimede hierboven, maar zou niks voor mij zijn.
Voegt imo ook weinig toe aan alles wat er al is op gebied van pilot horloges.
Ik vond het ook wat vreemd dat Deep Bue wat al een bestaand merk is een nieuw merk op de markt wil brengen via Kickstarter, dan vraag ik me af waar het ondernemersrisico nog is op deze manier?
@Floris155 Er is nog genoeg ondernemersrisico. Er kunnen ongelofelijk veel dingen misgaan, tegenvallen en toch niet doorgaan. En dan heb ik het nog niet gehad over de belachelijke uren (waaronder veel vrije tijd) die je als ondernemer investeert, allerlei risico’s rond personeel, gebouw(en), eigen gezondheid en ga zo nog maar even door. Allerlei zaken waar je als werknemer in loondienst geen last van hebt. Maar al zouden deze risico’s er niet zijn. Als deze ondernemer kwalitatief prima horloges aanbiedt voor een reële prijs en hier kopers blij mee maakt, dan is dat toch prima? Don’t see the problem…?
Ik vraag mij af of ze hiervoor een kickstarter echt nodig hebben als Deep Blue zijnde, mede omdat ze al een gevestigd bedrijf zijn, ik denk als ze iets minder modellen op de markt brengen, wellicht iets andere nieuwe designs dat ze deze ook aan de man kunnen brengen zonder kickstarter project.
Dat een kickstarter ervoor gebruikt kan worden ok, dat is hun keuze, ik blijf het een beetje raar vinden, maar ok.
En toch…190 dollar met zulke specs en keuze, dat is best een goede deal. Kan je nog kiezen uit een Seiko automaat of een luxe Swiss Made Ronda Chrono. en uit dik 20 modellen met keuze uit diameter vind je toch wel wat moois…
Maar dan, ga je verder dan komt er 50 dollar verzendkosten bij en de Duane wil ook geld zien dus reken maar op ongeveer 280,- euro aan de pols. Nog wat minder als wat Europese vliegers en onder de retailprijs van 399 dollar. Maar misschien wel meer als waar ze volgende jaar bij de ramsj websites liggen?
Mijn huidige RAM II heb ik nu een week en bevalt eerlijk gezegd prima. Morgen gaat hij op 25 meter diepte het Grevelingen bekijken, als alles goed verloopt misschien toch een Air Blue backen. Ik heb maar 1 flieger die voelt zich best eenzaam tussen de tool- en duik klokjes☺️
Zitten mooie modellen bij, prijs is niet verkeerd. Ik vind alleen 50 dollar verzending wel érg veel.
Wat ik me afvraag: als de euro / dollar verhouding nog verder verslechterd, wordt deze klok volgens mij ook nog duurder totdat je betaalt…
Klopt, de koers wordt pas bepaald bij het afschrijven.