Deep Blue Sea Ram of de Seiko SKX007

Welke zouden jullie kiezen?

De Deep Blue Sea Ram of de Seiko SKX007

Onlangs heb ik een zwarte Deep Blue Sea Ram overgenomen van een forumlid maar de SKX007 bijt nog steeds in mijn been. Soms vind ik de Sea Ram wat grof voor mijn pols.

De SKX007 vind ik qua grootte beter maar de Sea Ram heeft natuurlijk saffierglas en kost een pak minder.

Wegens draagtijd mag het er maar 1 zijn

Graag jullie mening/ervaring

Ik zou qua specs en looks voor de DB gaan.
De SKX heeft “iedereen” al en vind 'm ook minder gaaf.

Ik zelf heb voor eenzelfde keuze gestaan.

Heb destijds een Sea Ram gekocht tijdens de welbekende aanbieding… Ik was redelijk blij met het horloge, wilde hem als beater gebruiken voor in en rond huis. Specs zijn echt heel erg goed voor een horloge voor dat geld (saffier, keramische bezel) maar toch begon ik me te storen. In eerste instantie aan de band, wat een stofnest. Vervolgens begon ik me alsnog te storen aan zijn flinke formaat. En uiteindelijk wilde ik eigenlijk toch ook liever een automaat…

Toch maar de keuze gemaakt hem te verkopen, en een andere “beater” (min of meer) terug te gaan kopen. Mijn keuze was niet tussen Sea Ram en een SKX007 maar tussen de Sea Ram en een Obris Morgan Explorer 2 (saffier, automaat).

Voor mij was het formaat, de band en het feit dat het een quartz is toch de reden om over te stappen naar de Obris Morgan Explorer 2. Helaas moet ik even wachten omdat ik de pre-order net heb misgelopen. Maar over een tijdje zal deze toch in de collectie worden toegevoegd!..

Vwb jouw keuze : Ik heb de skx007 altijd leuk gevonden, tot ik hem in het echt zag. Werd er eigenlijk niet warm of koud van (zal nu wel half forum over me heen krijgen). Als ervoor kiest de 007 te kopen zou ik er in ieder geval door Rob saffierglas in laten zetten!

Succes met je keuze!

(Als ik dezelfde keuze zou moeten maken hield ik overigens de Sea Ram)

Bedankt al voor jullie mening.
Alternatieven zoals de Obris Morgan Explorer 2 worden zeker geappercieerd. :slight_smile:

Ik heb ze allebei (gehad) en ik zou zonder twijfel voor de skx gaan. Mooier afgewerkt en het formaat is een stuk handzamer. Daarnaast beter geschikt voor bandenwisselen en je kan ze aan (laten) passen met andere onderdelen.

Keuze zou voor mij in dit geval voor de Seiko zijn, zou de keuze echter tussen een Seiko of een horloge van een micro brand zijn dan zou dat een andere zaak worden. Een micro brand is vaak de droom van een persoon of klein groepje geboren uit een passie, daar ben ik gevoelig voor. (:smiley:

Mijn vriendin gaat in April 2 weken naar Hong Kong, misschien moet ik toch maar eens een mailtje naar Obris Morgan gaan sturen. :wink:

Persoonlijk zou ik gaan voor de Sea Ram met automatisch uurwerk. Ik vind em net iets mooier dan de Seiko maar een quartz kan me niet bekoren.

In April kun je een OM Aegis of OM Explorer 2 al lang en breed om je pols hebben :wink:
Ze verzenden gratis over de hele wereld, enige probleem zijn onze vrienden bij de douane.

Ik moest zelf ongeveer 30,- betalen aan kosten toen ik mijn OM Pradata binnen kreeg. Maar dat is het wat mij betreft meer dan waard! Als je kijkt naar de specs en de afwerking van Obris Morgan horloges. Super wat mij betreft!

Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik de Explorer kan bestellen, leuke is dat je ook zelf kunt samen stellen. Ik ga voor een blauwe bezel met zwarte wijzerplaat. Mooie combo imho!

Logie schreef :

In April kun je een OM Aegis of OM Explorer 2 al lang en breed om je pols hebben
Ze verzenden gratis over de hele wereld, enige probleem zijn onze vrienden bij de douane.

Haha ik weet het maar als ik nu en horloge ga bestellen krijg ik herrie thuis, laatste tijd iets te veel met horloges bezig geweest volgens madam :smiley:

En ik hoop door cash aan de deur af te rekenen ook nog wat te besparen, het valt niet mee om horloge liefhebber te zijn en werkeloos. Dat combineert niet zo lekker zullen we maar zeggen.:frowning:

Ik heb zelf een Deep Blue sea ram gehad (groene), schitterend horloge dat zeker maar hij was voor mij helaas toch te groot… Ik heb zelf echter wat kleine polsen (16.5cm) dus dan heb je dat probleem nogal snel…
Ik heb ook een SKX007, ik heb het horloge in het begin op foto’s nooit mooi gevonden, maar na een tijdje ging ik hem steeds meer waarderen zeker op de Jubilee band. En sinds ik hem eigenlijk binnen heb is het echt m’n favoriete horloge. Ik heb hem al op een leren band van Ko gehad, staat schitterend maar ik vind de SKX echt het mooist op de Jubilee. Voor mij persoonlijk is dit een klok die er nooit uit zal gaan en ook niet meer op een andere band, hij is erg mooi afgewerkt en loopt erg mooi. Het formaat is op mijn polsen ook niet te groot en hij zit heerlijk in evenwicht. De Deep blue ging bij mij nog wel eens wat duwen op m’n pols…

Voor mij is de keus dus zeker de SKX007, geen twijfel over mogelijk. Gewoon een top klok voor een nette prijs!

Moeilijk om er wat over te zeggen, omdat ik de DBSR niet irl heb gezien.

Maar alle pro’s en con’s te hebben gehoord, kan ik me goed voorstellen dat je em wilt flipperen. Je bent mijn inziens niet over 1 nacht ijs gegaan en hebt de DB best de kans gegeven. Maar soms kan ik me voorstellen dat de klik er niet is. Je kunt natuurlijk proberen om te kijken of je die klik wel kunt krijgen. Ik had zelf namelijk lange tijd moeite met m’n eigen SKX007. Van alles aan laten doen, maar toch stoorde iets me. Totdat ik van de Oyster naar de Jubilee uiteindelijk bij de Presidential band uitkwam. Bij dat bandje was de klik er eindelijk, omdat ik de Jubilee te rammelig vind en de Oyster net wat te stijf voor de ronde vormen van de klok. De Presidential was voor mij de perfecte uitkomst.

En zoals gezegd is er bij skx007 e.d. een hele hoop mogelijk kwa mods. De eerder genoemde saffier mod. Maar ook een keramische mod is mogelijk

En als je nog even goed naar bovenstaand plaatje kijkt, wat ik heb ook heb zijn zwarte schijven, opgelegde indexen, metalen secondewijzer voor een nog chiquere uitstraling. Had ook een opgelegd logo mod geprobeerd, maar dat was helaas minder geslaagd doordat de print er nog onder zat en het logo niet goed bleef.
Maar er is dus een hele hoop mogelijk. Ook voor als je een geheel andere look wilt. Zo vind ik dit ook erg fraaie mix.

Uiteraard maakt dat alles wel een stuk duurder. Maar Rome is toch ook niet in 1 dag gebouwd. Je kunt het verspreiden over een langere tijd en met elke mod wordt je horloge leuker en leuker. En als ze thuis geen idee hebben voor een sinterklaas/kerst/verjaardagskado, dan zeg je toch gewoon “doe mij maar een stukje saffier” :smiley:

Uiteraard is er zoveel meer dan bij Seiko, zoals Obris Morgan. Verder vind ik Steinhart’s Ocean 2 ook erg fraai.

007

Heb hem zelf ook, een blijver, nooit spijt van gehad.
Loopt uitstekend, gave klok.

En mocht je eens wat anders willen?
Laat hem modificeren bij Monsterwatches.nl :~

Saffier in laten zetten zou ik niet doen.
Is weliswaar beter bestand tegen kleine krasjes
maar breekt eerder bij een hardere impact.

Grt.

De Seiko. Zonder mods. Iconisch horloge.

Hey Marnix,

Je 007 mod ziet er top uit!(tu)
Zo’n keramische inlay is gaaf.
kan dat ook bij Rob of moet je die bestellen
in Verwegistan?

Grt.

drex Schreef:

Hey Marnix,

Je 007 mod ziet er top uit!(tu)
Zo’n keramische inlay is gaaf.
kan dat ook bij Rob of moet je die bestellen
in Verwegistan?

Grt.

Sorry voor het misverstand. Dit lijkt optisch bijna als mijn mod, maar het is niet de mijne. Rob is aan het kijken of ie er iets mee kan. Nadeel is namelijk dat de inlay nogal hoog opstaan, waardoor deze niet mooi aansluit op het glas en de lunette.

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik denk dat het toch de skx 007 zal worden.