Deep blue stalen band probleem

Hahaha, ja mijn tip is om het even door iemand anders te laten doen met net een andere touch! Toevallig ging jouw Steinhart heel soepel bij mij. Zelf heb ik vaak lang zitten klooien en idd ook springbars gemold… Hoe gefrustreerder ik werd, hoe slechter het ging bleek de vuistregel.

Mijn tips op een rijtje
1-Altijd de stalen band losmaken bij de sluiting bij het vastmaken van de laatste lug.
2-gebruik een goed tooltje. Na een hoop 2e en derde garnituur werk in nu fijn met mijn Bergeon.
2.1- zorg dat je altijd wat reserve springbars in huis hebt.
3-bewaar de rust…
4-als het niet lukt, leg het dan even weg en maak je hoofd leeg,… Na een tijdje neem je weer een aanloop.
5-keep the faith, ik heb gemerkt dat het steeds beter gaat bij me.

2 likes

Heb je ook nog een oplossing voor het wegspringprobleem? :grinning:

Oh ja, sorry! Dat was ik vergeten. Bij mij hangt de werkruimte vol met deze

5 likes

Begin steeds harder te denken van waar ben ik toch weer aan begonnen…
Was er maar weer vanaf gebleven.

Bedankt allemaal voor de tips.
Zodra ik de springbars binnen heb ga ik het gevecht weer aan…

1 like

Het gaat je lukken!

1 like

Ik heb eens uit frustratie een heel horloge kort en klein geslagen met een hamer. Gaf veel voldoening.

1 like

Hahaha ik ken het,
Heb ik ook een keer gedaan met een goedkoop horloge.
Gaf op het moment een goed gevoel.
Later toch weer een beetje spijt van. :slight_smile:

Pics? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik heb geen foto. Maar het is echt gebeurd. Hier is het topic.

1 like

Heb ook geen foto.
Was een Seiko-dresser.
En een waterpomptang.
Moest nog best wel hard knijpen :grin:

Haha, heb je met die bloed, zweet, rook uit je oren de pin er eindelijk in zitten, zit je band onderste boven. Heb ik ook wel es gehad…

1 like

Voordat ik m’n bandjes ga verstellen, klauter ik eerst m’n horloge werkplaats binnen.

http://i5.walmartimages.com/dfw/dce07b8c-bb59/k2-_c782c9e1-32ea-4d60-a090-c6b16505d4fa.v2.jpg

2 likes

Even een update,

Vandaag de springbars van Lars ak @Atemporal binnen gekregen.
En wat denken jullie ?
Bloed, zweet en tranen ?
Nee hoor in 1 keer erin en meteen goed zitten pfff wat een opluchting !!!
Weer zo blij als een klein kind :grin:

Lars @Atemporal hartstikke bedankt voor de springbars en geestelijke ondersteuning !
Verder iedereen bedankt voor de tips/hulp !

4 likes

Even afstand nemen,…

Frisse moed,…

Goede spullen,…

Aanloop,…

Shoot!!!

Gefeliciteerd!! De volgende keer gaat het beter!

2 likes

Dank je wel !

Pics or it didn’t happen :wink:

1 like

Just an ordinary day,… Of toch niet… Mwoah, ik wist dat er gerede kans was dat het pakket dat ik van forumlid @anon55799749EV zou ontvangen een horloge zou bevatten waar wat kluswerk aan gedaan zou moeten worden, maar dat ik een uitgebreide reactie zou tikken in dit topic kon ik nog niet vermoeden.

De bel! Doos, groot, zwaar, goed verpakt ook… Omdat dit niet de eerste keer is dat ik een horloge ontvang via de post, redelijk ontspannen uitgepakt. Ik ben geneigd om het geroutineerd te noemen inmiddels. Scherp mes, op de tape en na 3 gerichte halen van mijn mes is de buit zichtbaar. Goede doos; daar zit vast iets moois in.

En ja!!! Dit horloge doet het voor me! Zelfs op een NATO! Gezien mijn afkeer van dit bandtype is dit opmerkelijk te noemen.

Snel alle voorbereidingen! Werkruimte voorbereiden, alle benodigdheden checken. Inderhaast vergeten om e.e.a. te crosschecken met het hierboven door mij gegeven advies. Vertrouw om mijn ervaring. Focus! Kleine krijger! Laat je niet afleiden door de warme belangstelling van je mentor @EricPP via de app. Het moet gebeuren! En wel nu! Kleine Krijger heeft zijn principes en draagt geen NATO-bandjes meer!

Mmmmm… De kwaliteit spat van de metalen band af! Ik heb er zin in.

Alles klaar om te beginnen… Bergeon, zachte ondergrond… Deze klok is het waard om zelfs de lugs af te tapen voor dit klusje. Hoppa! Check!

Mmmmm… Geweldig, alles in positie. Vanwege de bijgeleverde NATO zitten er dubbele gaten in de lugs. Ben benieuwd waar deze gaan pakken… In 1x goed zou echt mooi zijn.

Rustig ademhalen krijger,… In en uit, ogen even dicht en wendt je tot je “inner flame”… Vrede rust en overtuiging… Goforit!!

-click-

-

Zo die zit! Horde 1 genomen…wat was ook alweer horde 2? Iets dat ik hierboven al adviseerde meen ik… Oh ja! Monteer het tweede deel ALTIJD :cold_sweat: Los! Dus bij de sluiting losgemaakt,… Bijna vergeten.

So far so good,… Here we Go! (Zou @anon50762135EV dit ook kunnen? Of kent hij zichzelf goed genoeg om het uit te besteden aan een vaardiger iemand?)

-Pling- OMG,… Ik weet wat er gebeurd is,… Dit komt goed… Balen is wel dat ik niets gehoord heb toen ie neerkwam.
Even denk ik zelfs dat het ding in mijn kleren is blijven steken. Ik ga even met mijn hand door mijn haar. Niets! Geen geluid,…
Rustig blijven nu,… Zoek je overtuiging! Zonder overtuiging zal deze springbar in de komende cruciale minuten niet gevonden worden,… Geloof in eigen kunnen! Denk goede gedachten!
Ineens bedenk ik me dat ik tegen 1 van de basisregels gezondigd heb: Zorg voor een goede schone en overzichtelijke werkomgeving… Een half afgeronde uitbouw met een onlangs gestorte afwerkvloer waar ook nog eens volop installatiewerkzaamheden worden uitgevoerd voldoet hier niet aan :fearful::cold_sweat::scream: PANIEK​:scream:

Na enige tijd keer de rust in mijn systeem terug… Denk na Krijger, Denk Na! Wat zou je Mentor doen? Je Sensei?

Binnen Enkele seconden sluit Ik mijn ogen en keer terug in mezelf :fire: Ik herbeleef in alle rust wat er zoeven gebeurde… Een ervaring zo helder en zuiver… Ik beweeg mee, buk en reik… Even wacht ik en ik open mijn ogen

Ik ben een gelukkig mens; voel me rijk!

Voor horde nummer 3 zijn de plakbandjes snel geplakt en de spelers snel in positie! Ik blaak van het zelfvertrouwen: “I Am a conquerer of Worlds! I Am strong and Cannot fail!”

-Click-

:boom::sparkles::japanese_ogre::imp: Wie verzon deze dubbele gaten voor het monteren van NATO-Banden :japanese_ogre::japanese_goblin::japanese_ogre: ??? Hoe dit nu te doen??? Als ik dit nu neerleg en er met mijn Bergeon begin te wroeten? Zal het dan wel lukken? Als het lukt moet het snel gaan, dat weet ik,… Anders wordt het risico op beschadigingen, ook psychisch, wel erg groot. Wil ik dit horloge nog wel?? Heb ik er goed aan gedaan?

Na 3 keer harken breekt de zon door :sun_behind_small_cloud: De springbar laat los en na een subtiele manipulatie hoor ik weer -click- en ik kijk verwachtingsvol naar het resultaat

Deze keer was het de juiste -click- :sun_with_face:

De laatste horde, het weer bevestigen van de bracelet bij de gesp maakt een ervaren horlogefan als ik niet meer zenuwachtig. Voor het laatste stukje gebruik ik niet eens meer mijn Bergeon, maar ik duw het pinnetje er achteloos met mijn duimnagel onder en ik hoor -click-

Ik glimlach tevreden en bevestig het nieuw verworven kleinood aan de pols

Het voelt goed!.. Het voelt heeeeel goed,…


Lezer, bedankt voor je aandacht,… Ik heb hier plezier aan beleefd.

7 likes

Ik zit in de communicatie maar jij hebt echt je roeping gemist! Bedankt, you’ve made my day (almost :wink:).

Mr. S

ps Mooie klok trouwens :rage:

1 like

Hahaha! Hoe spannend je een bandenwissel kunt maken! Veel plezier! Toch wel mooi dat die klok er ook echt in zat :stuck_out_tongue:

1 like

Nice… very nice! Mooie klok, spannend verhaal :+1: Thanks!

1 like