Deepsea baby

Na een half jaar geen Rolex te hebben gehad kocht ik een half jaar geleden een DJ2. Schitterend horloge maar door de witgouden bezel en gepolijste midden schakels niet geschikt als arbeidershorloge. Maar wat dan? Daar waar ik vroeger (met budget) altijd voor vintage zou zijn gegaan, heb ik nu juist behoefte aan een technisch goed horloge. Als tussenoplossing even een U serie 16610 gehad, ook een vette klok. Lekker hardcore met z’n lugholes en tritium.

Een nieuwe sub (datum) kopen? Ik kan maar niet wennen aan de opgeblazen kast en ik was bang dat de liefde niet lang zou duren. Vriendje JMN had al vaker gezegd dat ik rust zou vinden met een Deepsea… Een Deepsea??? Russenklok, pauperding, veel-te-dik-uit-verhouding-klok… enz.

Maar… dan begin je je te verdiepen in zo’n klokje en dan begint het te jeuken. Het moest in elk geval een Deepsea met een MKI wijzerplaat worden!!! Lange F rules!!! Oudere leden weten dat ik een liefhebber ben van details en dat ik altijd ga voor de lange’“F” (tu)

Recent een berg horloges kunnen verkopen en daarom uiteindelijk naar Henrik van SUBGMT gereden. Hij had een nieuwstaat 2010 Deepsea liggen met nog een MKI plaat erin;

Het glidelock systeem vind ik schitterend;

En daar waar de meeste lui kast en band uit verhouding vinden, ben ik juist blij met de verhoudingen. Dit vond ik bij de DJ2 trouwens ook al. Ik vind de 93150 Oysterband juist te dik tov bijvoorbeeld de 16610.

Wel de duikverlenging eruit geschroefd en deze vervangen door 2 schakels, dit is optisch imho toch mooier;

Wat ik het meest verrassend vind is het draagcomfort. Al eerder had ik drie keer een Seadweller 16600 en die lag toch altijd als een tonnetje op de pols. Ondanks zijn enorme formaat draat de Deepsea lekker comfertabel.

Voorlopig is er dus (relatieve) horlogerust… (tu)

gr. Roel

Mooien van harte!! Ik heb ook nog even over deze getwijfeld toen ik hem zag staan bij Henrik.

Wat ik juist zo mooi vind aan de Mk 1 is de zg. Flat S.

Groet en geniet ervan!

Marc

Van Harte met deze mooie klok Roel, staat goed om de pols. Ik moest in het begin erg wennen aan die tekst original gas escape valve enz…lichtelijk overdreven vond ik maar zag er laatst eentje in etalage van S&C in het echt valt dat nog mee vind ik, zo vond ik rrr binnenring ook wat overdreven maar sinds kort bezit ik een 14060m en in het echt valt het veel minder op dan op foto’s.
Geniet er van(tu)

Van harte Roel, wat een gave klok en het formaat lijkt mij helemaal top…veel draagplezier

Gefeliciteerd met deze klatser…
Ik vind hem geweldig!!

Grt. René

Gefeli maatje!

Gelukkig heeft deze geen opgeblazen kast… (:smiley:

Mega ruig, van harte proficiat (tu)

Fraai horloge, gefeliciteerd!

Cool :~

gefeliciteerd Roel (tu)

Zeemeester Schreef:

Gefeli maatje!

Gelukkig heeft deze geen opgeblazen kast… (:smiley:

LOL!!!

Toch is het anders. De elegante lijn van de 16610 zie ik niet terug in de 116610. De 116660 ziet ook anders uit.

Op de heenweg had ik een plastic Tudor om, toen was het formaat van de Deepsea even slikken. Maar na een dag weet je niet beter :smiley:

Gr. Roel

Echt een klok voor alfa-mannetjes. Lekker lomp en plomp maar met charme.

Net zijn baasje!

Mooi hoor! Mijn favoriete model van Rolex de Deepsea :slight_smile:

Mooi hoor, echt een klok voor lui als jij :wink:
Lijkt me overigens ook erg fijn als je opgewonden kunt raken van een lange “F”…
Anyways, veel plezier ermee de komende paar maanden!

gr.Joep

Erg mooi!!

Van harte gefeliciteerd met deze knaller Roel!

(tu)
Het was nog prettig met je kennis te maken Roel.
Die plastic tudor is ook leuk :~

Gr
Kenneth

kaizo Schreef:

(tu)
Het was nog prettig met je kennis te maken Roel.
Die plastic tudor is ook leuk :~

Gr
Kenneth

Van hetzelfde Kenneth! Je hebt nog een positieve recensie en eenkop koffie van me te goed!

En inderdaad, plastic Tudor is te gek (tu)

Gr. Roel

Hij staat je goed, ook met een groot glas bier in de hand!:)-D:)-D:)-D

OpaH :wink:

Gefeliciteerd met de aanwinst(tu)

Ze zien er eigenlijk nooit uit hè, die Rollie’s. Sommige hebben een druppel, een open ‘6’ of ‘9’ of zo’n rare matte wijzerplaat. En met de ‘f’ weten ze ook geen raad:D