Ik vind ze er erg vlak uit zien, alsof de onderdelen van de wijzerplaat er op getekend zijn; geef zelf de voorkeur aan wat meer 3D elementen. Maar het cleane ontwerp is wel mooiā¦
Dit vond ik dus enkele jaren geleden al een super kanshebber voor een HF limited edition! Helaas was er toen een groepje die daar minder voor voelde. Ik vind defakto echter wel een partij die het verschil kan maken!
Leuk merk dat ik ook al een tijdje in de gaten houd. Zo minimalistisch dat het bijna in your face wordt. Toch trekt de Einzeiger me meer dan dit model.
Heel eigen ontwerpen. Ik begrijp alleen niet dat ze een model met een ETA dan Kinetik noemen. Straks noemen ze het volgende model met Unitas kaliber āSolarā of āEco driveā.
Een automatisch, mechanisch horloge is kinetisch. Wikipedia āKinetische energie of bewegingsenergie is een vorm van energie die een lichaam heeft vanwege de traagheid van massaā of te wel inertie. Maar ik kan niet ontkennen dat ik ook, bij kinetisch, het eerst denk aan een quartz horloge met een rotor voor het opwekken van de energieā¦
P.S. Even wijsneuzen. ETA heeft ook een kinetisch quartz uurwerk, de Autoquartz
Naar de letter zullen ze bij Defacto met hun ākineticā wel gelijk hebben, maar bij een ākineticā denk ik toch automatisch aan een Seiko (hmm : automatisch⦠leuke woordspeling )
Heel erg mooi! Vooral die witte (met de merkloze wijzerplaat!) waar de open (skeleton?) wijzers mooi op uit komen.
Klassiek, minimalistisch⦠Bauhaus Vs. 2.0 zeg maar.