Defakto Kinetik

Voor een ieder die de strakke vormgeving in de geest van de Deutscher Werkbund kan waarderen, twee voorbeelden uit de nieuwe Defakto Kinetic lijn:

Voor meer info zie: http://defakto-uhren.us8.list-manage.com/track/click?u=049b13512e784b1753d8a47d0&id=6cc77dd001&e=4e47ae7f61

Zijn ook tegen meerprijs met een dichte achterdeksel te leveren (gevraagd :slight_smile:).

Niets met Defakto te maken :smiley:, maar ik vind het een bijzonder geslaagd ontwerp…

4 likes

Gaaf!
Met mijn Bauhaus naam valt dit natuurlijk goed in de smaak…

Zeer fraai instant klassieker.

Ik vind ze er erg vlak uit zien, alsof de onderdelen van de wijzerplaat er op getekend zijn; geef zelf de voorkeur aan wat meer 3D elementen. Maar het cleane ontwerp is wel mooi…

Heel minimalistisch hoor.
Als ik van nieuw zou houden zou het zoiets worden.

Dit vond ik dus enkele jaren geleden al een super kanshebber voor een HF limited edition! Helaas was er toen een groepje die daar minder voor voelde. Ik vind defakto echter wel een partij die het verschil kan maken!

EĆ©ns. Ik ken Defakto ook al van dag ƩƩn & ik vind zijn ontwerpen zeer onderscheidend. Maar het zal niet iedereen aanspreken…

Leuk merk dat ik ook al een tijdje in de gaten houd. Zo minimalistisch dat het bijna in your face wordt. Toch trekt de Einzeiger me meer dan dit model.

gr, HJR

Heel eigen ontwerpen. Ik begrijp alleen niet dat ze een model met een ETA dan Kinetik noemen. Straks noemen ze het volgende model met Unitas kaliber ā€œSolarā€ of ā€œEco driveā€.

Nice :thumbsup:
Ik ken het merk ook al jaren.
Ondanks de skeleton wijzers goed afleesbaar.

Grt.

Vind ik ook @lencoth

Het merk wordt overigens ook genoemd in de speciale uitgave van het Duitse Chronos, over Duitse horloges.

Een automatisch, mechanisch horloge is kinetisch. Wikipedia ā€œKinetische energie of bewegingsenergie is een vorm van energie die een lichaam heeft vanwege de traagheid van massaā€ of te wel inertie. Maar ik kan niet ontkennen dat ik ook, bij kinetisch, het eerst denk aan een quartz horloge met een rotor voor het opwekken van de energie…

P.S. Even wijsneuzen. ETA heeft ook een kinetisch quartz uurwerk, de Autoquartz :wink:

Naar de letter zullen ze bij Defacto met hun ā€œkineticā€ wel gelijk hebben, maar bij een ā€œkineticā€ denk ik toch automatisch aan een Seiko (hmm : automatisch… leuke woordspeling :frowning: )

Vandaar de Duitse spelling, Kinetik i.p.v. Kinetic. Klinkt heel anders :wink:

maar toch…

Heel erg mooi! Vooral die witte (met de merkloze wijzerplaat!) waar de open (skeleton?) wijzers mooi op uit komen.
Klassiek, minimalistisch… Bauhaus Vs. 2.0 zeg maar.

Leuk als de wijzers opgelijnd zijn:

2 likes

Voor mij de verrassing van de week.
Leuke klok.

Mooi minimalistisch en origineel ontwerp.
Ik vind de andere modellen ook wel wat hebben.

Defakto Uhren