Defakto Vektor

Ik kreeg vandaag een mailtje over een nieuwe Defakto, de Vektor.
Ziet er best goed uit, vooral de witte kan me wel bekoren.

39mm
Miyota 9015
€ 640,-

4 likes

Ik vind het er persoonlijk uit zien als een 50 euro watch2day horloge :no_mouth:

1 like

ik vind hem prachtig, heb de andere Defakto’s ook altijd al mooi gevonden…maar die prijzen…( ja ik weet dat de kasten zelf maken en dat de kwaliteit top is ) maar toch…

1 like

Best mooi. Met gebogen wijzers, net als de Orient Bambino.
Ze maken de kasten zelf?

en voor een heleboel anderen, als ik het goed heb.

1 like

Oa voor volgens mij Archimede

Het is de firma
Ickler die de kasten maakt. Ze hebben de merken Archimede, Limes, Defakto en ze produceren inderdaad voor andere merken.

2 likes

Gelukkig zeg je er ‘persoonlijk" bij. Je gaat op mijn lijstje van mensen zonder smaak :wink:
Just kiddin’ :sunglasses:

Ik ga nu iedereen over me heen krijgen denk ik maar ik heb ooit een hele dure Rolex in mijn handen gehad en dat voelde erg blikkerig en rammelig als een 25 euro horloge en dat dan voor vele duizenden euro’s, maar ja ik heb dan ook helemaal niets met Rolex.

groetjes Lenno

Lijken die wijzers niet gewoon gebogen door de bolling van het glas?

1 like

Mooi! IMO is deze klok een prachtig understatement.

1 like

he, het authentieke Rolex gevoel :wink:

1 like

Volgens mij niet. Misschien is het gezichtsbedrog, maar volgens mij hebben ze hetzelfde gedaan als bij de bambino:

Watchuseek heeft het hier ook over in de review:

Mooi gedaan!

2 likes

Vintage Rolex :wink:

Voor een paar knaken meer heb je deze:

of deze:

Vind ik allebei mooier.

3 likes

Komt vaker voor: Junghans Max Bill; Vapaus Veli, om er maar een paar te noemen.

1 like

Grappig. Wist ik niet. Dacht dat het echt een Orient “dingetje” was. Weer wat geleerd :thumbsup:

Heel, heel mooi en wat een afwerking! Vooral die met de donkere wijzerplaat vind ik schitterend, hoewel ik wel aan de wijzers moet wennen.
'k Heb zelf recent een Bambino met zwarte wijzerplaat aangeschaft. Een NA volgt over een week of wat. Eerst vakantie.

1 like