defect Archimede na val

beste mensen

het horloge van mijn vrouw is net plat gevallen op het glas…en nu draait de uren wijzer dol cq zit los.

mijn vragen aan jullie:
1 is dat mogelijk een breuk of
losschieten van radarwerkje binnen in?
2 opsturen naar Archimede?
3 of naar horlogemaker brengen?

wij horen graag jullie advies! Hartelijk dank alvast Marcel

2 likes

Volgens sommigen zal ik nu wel iets heel doms zeggen, maar naar een horlogemaker brengen zou ALTIJD mijn voorkeur zijn.
Gewoon face to face met een vertrouwd iemand.
Wat gaat daar nou boven?

3 likes

Niet de minutenwijzer?
Zou zomaar kunnen zijn dat de schade meevalt en de wijzer er weer opgedrukt moet worden.

Daar heeft Eddie helemaal gelijk in. Misschien een quick fix, maar anders kan de horlogemaker je het beste informeren

aha dank

het is de urenwijzer, dus de kleine die los zit

1 like

net gebeld met horlogemaker

dit horloge heeft een ETA 2824 automaat; hij stelt dat als de seconden of minutenwijzer er af komt zetten dit probleem vrij snel kan worden verholpen.

Echter indien de urenwijzer los komt (maar er niet af kan omdat seconden en minutenwijzer nog vast zitten) dan zit het probleem achter de wijzerplaat (tandwiel probleem) denkt hij zo op voorhand.

Ik ga m dan morgen daar maar ff heen brengen voor reparatie denk iik zo (ipv naar Archimede sturen)

gr Marcel

1 like

Mooi dat je een horlogemaker kent. Overigens is mijn ervaring met service en communicatie met Archimede uitstekend. Mochten dingen niet gaan zoals je hoopt, dan vind ik Ickler/Archimede een betrouwbare partij.

Kan het zijn dat die Archimede Pilot 39 me bekend voorkomt? Ik zou zweren dat ik exact die een paar jaar heb gehad. :slight_smile:

2 likes

je geheugen is goed…ik kocht m van jou😎

2 likes

Zwaartekracht is echt een bitch. Gelukkig heb ik maat 46. Soms heb je dan net mazzel en kun je de val breken.:face_with_hand_over_mouth:

1 like

Of je schopt `m per ongeluk weg :smirk:

1 like

Jazer. Is mij ook eens (of vaker ) overkomen. Maar kapot laten vallen is erger.

Maar pas op. Ook wel eens wat zwaars laten glippen. Eerste reactie voet er onder. Kom me net optijd inhouden :joy::joy:

1 like

Zonder zwaartekracht waren er geeneens horloges :wink: