Degelijke vouwsluiting gezocht!

Kan er iemand me een bepaald merk van vouwsluiting aanbevelen ?
Ik bedoel NIET van een bepaald horlogemerk.
Een goede aftermarket dus.
Dank U.

Hirsch :slight_smile:

Axel Jost. Prima, OEM leverancier voor een aantal gerenommeerde fabrikanten.

lencoth Schreef:

Axel Jost. Prima, OEM leverancier voor een aantal
gerenommeerde fabrikanten.

Heb je een linkje ?
Thx

Ik heb ooit eens een internet onderzoekje gedaan, en kwam bij 2 gewaardeerde merken uit. Axl Jost en RHD. Van de eerst genoemde kan je een overzicht vinden op http://forums.watchnet.com/index.php?t=msg&goto=550577&rid=46539#msg_550577, RHD kan je hier bekijken: http://www.mywatchmaker.net/deployantclasp.htm

Ik heb uiteindelijk RHD gekozen, voornamelijk omdat Axl Jost niet reageerde op een mail van mijn kant. Dat kwam overigens doordat ik in hun spamfilter terecht was gekomen, althans - dat was het verweer. Heb ik verder nog nooit gehad, maar affijn. Als ik nog een horloge heb waarbij ik een non OEM vouwsluiting wil koop ik een Axl Jost, dan kan ik vergelijken :slight_smile:

Overigens, RHD bevalt me prima! Solide en sluit soepel, netjes afgewerkt.

Info over Axel Jost sluitingen:

http://forums.watchuseek.com/f29/just-deployants;-hirsch-hadley-roma-axel-new-really-cool-diver-681010.html

Zou uiteraard dichter bij huis te vinden moeten zijn…

En wat is het beste double of single fold ?

Ik heb een HEKEL aan de dubbele vouwsluiting. Al dat gepruts met twee keer dichtvouwen. Meestal zijn ze ook een stuk zwaarder. Dat vind ik niet fijn.

Double fold staat wel mooi in balans, maar ik vind
single fold makkelijker om te doen.

Klopt. Maar bij een smallere pols, kan de single fold wel eens in de weg zitten.
Een mooie oplossing kan dan zijn om de single fold “ondersteboven” te monteren, in combinatie met een relatief kort bandstuk aan de 12 uurs kant, zoals bijv. PP en soms Seiko (kan het ook niet helpen…) het ook doen. Zie bijv. de geleende foto van mijn nieuwe SARB071.

Vind in de praktijk een double-fold ook wel goed hanteerbaar, mits de band niet te lang is, dan wordt het een crime.

Al met al, is IMO de gewone doornsluiting nog de kampioen in draagcomfort, maar oogt wel minder daarentegen.

marnix.moed Schreef:

Double fold staat wel mooi in balans, maar ik vind
single fold makkelijker om te doen.

+1 Wat mij betreft. Maar wel met de opmerking dat ik het na 3 keer ook wel even soepel in de vingers had, het is geen hele wetenschap natuurlijk. De vouwsluitingen van mijn Omega zijn nog het makkelijkst, doordat het bandeinde onder valt is het echt klik-vast.

Dat een double fold zwaarder is, of in ieder geval opvallend en irritant zwaarder, daar heb ik geen last van.

Hoi.

Die Seiko band heb ik ook.
Een erg prettige sluiting en inderdaad [standaard]andersom gemonteerd. Waardoor die het zelfde sluitgevoel heeft als een ,bij stalen banden “gebruikelijke” ,single fold.

Incl.band was deze meen ik $ 49.95.

Ben zelf aan het oriënteren op n PVD/DLC versie in zo’n soort vorm.

groetjes,
Elf.

lencoth Schreef:

Double fold staat wel mooi in balans, maar ik
vind
single fold makkelijker om te doen.

Klopt. Maar bij een smallere pols, kan de single
fold wel eens in de weg zitten.
Een mooie oplossing kan dan zijn om de single fold
"ondersteboven" te monteren, in combinatie met een
relatief kort bandstuk aan de 12 uurs kant, zoals
bijv. PP en soms Seiko (kan het ook niet helpen…)
het ook doen. Zie bijv. de geleende foto van mijn
nieuwe SARB071.

http://i521.photobucket.com/albums/w337/lencoth/sa
rb071_birdseye.jpg

Vind in de praktijk een double-fold ook wel goed
hanteerbaar, mits de band niet te lang is, dan
wordt het een crime.

Al met al, is IMO de gewone doornsluiting nog de
kampioen in draagcomfort, maar oogt wel minder
daarentegen.

Veekeren Schreef:

Dat een double fold zwaarder is, of in ieder geval
opvallend en irritant zwaarder, daar heb ik geen
last van.

Ik heb zelf niet zo last dat ie zwaarder zou zijn, maar dat ze wel eens minder comfortabel zitten. De metalen zitten voor mij te veel op 1 punt, terwijl een single fold wat meer verspreidt zit. Dat laatste zorgt minder voor druk(plekken) op de pols.

Oke, op die manier. Ja blijft persoonlijk natuurlijk. En naast dat het van je pols af hangt, hangt het af van de vorming van de sluiting en waarschijnlijk ook van hoe strak je hem draagt.

Kwestie van ondervinden, mijn RHD valt bij mij prima. De goedkopere vouwsluitingen die ik van Ebay heb gehaald zijn wat dat betreft meer geschikt om je polsen mee door te snijden dan een horloge mee te sluiten.

Veekeren Schreef:

Oke, op die manier. Ja blijft persoonlijk
natuurlijk. En naast dat het van je pols af hangt,
hangt het af van de vorming van de sluiting en
waarschijnlijk ook van hoe strak je hem draagt.

Kwestie van ondervinden, mijn RHD valt bij mij
prima. De goedkopere vouwsluitingen die ik van
Ebay heb gehaald zijn wat dat betreft meer
geschikt om je polsen mee door te snijden dan een
horloge mee te sluiten.

Ja, ik hou wel van een band die, zonder te knellen, goed om de pols sluit. Te los en het horloge wiebelt heen en weer. Dat vind ik maar weer niks. Vooral als ze fors en zwaar zijn. Zo een stalen Emergency wil je niet wiebelend om de pols hebben. Sla je pardoes iemand mee bewusteloos :smiley:

Zijn die Axl Jost vouwsluitingen ook dichter bij huis te krijgen?

Is die sluiting voor je nieuw horloge , je weet wel die…eh eh?
Nog meer Bifi,s?

Voor de B42 Flieger? Grote kans ja, maar ik heb nog meer horloges :slight_smile:

Moet ie wel passen met de stevige Hirsch band (4mm).