Deksel - geen plop

Morguh! Batterij gewisseld bij de Casio van mijn vrouw. De deksel “plopte” er mooi af maar nu krijg ik hem er niet meer op. De uitsparing zit goed bij de pen maar helaas, er is geen plop terug. Iemand tips?

1 like

wat is het probleem waarom je hem niet terug krijgt? Kan je niet goed kracht zetten? Klikdelses zijn soms vrij lastig om terug te klikken ja.

1 like

Hij wil gewoon niet vast klikken. Ik durf ook niet te veel kracht te zetten ivm het glas. Maar het is meer dan genoeg kracht.

Ik zou van de plop een bam maken. Waarschijnlijk dat ie dan wel vast zit :joy:

6 likes

Geeft het deksel visueel de indruk er weer mooi op te zitten, maar zit het nog los, of gaat het er niet in z’n geheel op? In het tweede geval zou ik het horloge vlak op tafel leggen en eens flink duwen met je handpalm, en voor je het weet …

image

4 likes

Even naar de luwelier en een nieuwe batterij laten plaatsen. Hij plopt het wel weer dicht.

2 likes

persen
image

5 likes

Man naar mijn hart!

2 likes

Een kastpers inderdaad. Bij gebrek daaraan: zorg dat ‘ie aan de wijzerplaatkant alleen rust op de kast (dus niet op glas of kroon) met een daarvoor geschikt stevig ringetje, bij voorkeur iets van plastic zodat het niet krast. Dan bv een muntje op de achterkant (om de kracht wat te verdelen) en stevig recht naar beneden drukken.

Uiteraard toch wat riskant dus beter is om even naar een juwelier te gaan. Ook bv. Lucardi heeft wel een kastpers staan.

2 likes

Wel, @vouwfietser heeft het al correct aangegeven. dat is de correcte manier.
Er is echter een kleine opmerking mijnerzijds.
Het is beter om de persring die de deksel moet aandrukken kleiner te houden dan de deksel, ongeveer 2 maten.
Reden is dat door het drukeffect de binnenrand van de deksel een minuscuul beetje zal gaan uitwijken en zodoende beter op de buitenrand van de kast zal aanklikken.
Door het drukeffect vanuit het midden zal de rand van de deksel naar buiten een uitweg zoeken.
Wat @dialstatic al aangaf om het glas aan de wijzerplaatkant vrij te laten door met een ring die past om het glas en gelijktijdig goed op de kast ligt en zeker hoger is dan het glas de deksel middels een pers aan te drukken, is dan ook de juiste manier.

5 likes

Hoe meer bam hoe meer glassplinters, aardige bijkomstigheid en heel goed voor de horlogemakers, die verkopen immers dan meer glaasjes. Goed voor de omzet.

1 like

Nu we toch bezig zijn…Hoe krijg ik de stift los zodat ik de wijzerplaat er uit kan halen?

Ok, ik heb nu twee bronnen die dezelfde instructie geven: dit forumbericht en dit filmpje.

De stift eruit halen: druk op de knop waar de rode pijl naar wijst en trek de stift eruit.

De stift erin zetten (maar dit vind ik zelf heel raar): duw hem erin en draai hem met de klok mee. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Da’s een makkie. Doe oefening 3 uit deze workout, en hou daarbij het horloge tussen je handpalmen. Lukt bij mij altijd. De neveneffecten zijn m.i. evenmin te versmaden.

2 likes

Waar heppie het over?

Deksel even in de vriezer om het wat te laten krimpen

???
Van het in de vriezer afkoelen zal de deksel alleen maar krimpen en dus nog moeilijker rond de rand van de kast vast klikken.

Niet zo bang zijn.

1 like

Dit was het helaas niet…Geen Miyota kennelijk

Kroon terug indrukken dan komt het drukpunt vrij op de tirette waar je hem moet indrukken.

2 likes