Voor het Seagull 1963 Chinese pilotenhorloge heb ik een display caseback gekocht.Het is geen schroef-, maar een drukdeksel met rubber ring. Helaas lukt het me niet het huidige stalen deksel te verwijderen, tenminste niet zonder veel geweld en risico op beschadiging. Heeft iemand een tip? De tweede vraag betreft het rode loge aan de binnenzijde van de zichtbodem. Is het iemand gelukt dat met veel geduld en poetsen te verwijderen? Theoretisch zou het moeten kunnen met polijstpasta, omdat het om acrylglas gaat.
Groet Roelof
Vraagje is het een echte oude?? Foto?
Verder kan ik je niet helpen en weet ook niet wat je met rode loge bedoeld… als het dat spul is waar sommige horloges mee bedekt zijn als ze nieuw zijn, dan werkt nagellakremover erg goed.
Sorry, is inderdaad geen vintage. Per ongeluk in verkeerde forum. Moderator mag item verplaatsen
Bidle Schreef:
Verder kan ik je niet helpen en weet ook niet wat
je met rode loge bedoeld… als het dat spul is
waar sommige horloges mee bedekt zijn als ze nieuw
zijn, dan werkt nagellakremover erg goed.
Volgens mij wordt een ‘logo’ bedoeld die op het glas van de te plaatsen achterkast staat en dus het zicht op het uurwerk belemmert, iets wat een horloge liefhebber natuurlijk niet wil:D
@Roelof: gebruik de zoekfunctie eens, volgens mij is dit al eens langsgekomen in combinatie met jouw Seagull re-issue.
Hoi Roelof,
Ben je wel zeker dat dit een drukdeksel is ?
Mijn Seagull 1963 re-issue heeft een schroefdeksel en het zou me verbazen indien daar qua kast verschillende versies van bestaan.

Ook alle voorbeelden van doorkijk-bodems die ik kan vinden op het internet (voor dit horloge) hebben een schroefdraad… en gewoon mineraal glas (in tegenstelling tot het front-glas, dat wel degelijk acryl is).
http://seagull1963.com/12-seagull-1963-air-force-watch-glass-back.html
Daardoor zou het in principe mogelijk moeten zijn om de rode opdruk (voorzichtig) te verwijderen met een verf-oplosmiddel zoals thinner.
Mocht het toch acrylglas zijn (kan je makkelijk testen door erop te tikken), dan mag je uiteraard nooit oplosmiddel gebruiken.
MVG,
Chris.
Even enkele andere vragen over dit model: op de site met de “display caseback” wordt de Seagull 1963 te koop aangeboden voor $329. Ik meen ze toch ook elders voor 189 Euro gezien te hebben?! 189E = ±260$.
Wat is een gangbare prijs voor 'n nieuwe? Weet iemand of dit model in China in de winkel te koop is?
Even “off topic” tov de originele vraag (sorry):
@ RuhleR: De gangbare prijzen variëren nogal.
Vorig jaar zag ik er nog te koop staan (nieuw, zonder zicht-bodem en met acrylglas , én de “19 zuan” wijzerplaat voor +/- 210 USD.
Je kan 'm bvb ook in Nederland kopen in een versie met saffierglas als “limited edition” voor 249 Euro (imho is saffierglas voor een re-issue van 1963 nogal een rare kronkel, maar goed).
En op een bepaalde site (ook in Nederland) staat ie zelfs nieuw voor 169 Euro.
Heb ook al dikwijls gelezen dat deze horloges enkel voor export bedoeld zijn (dus ze zouden bvb wel in Hong Kong te koop zijn, maar niet in “mainland China”… maar of dat zo is ?
MVG,
Chris.
Hallo Chris, ik heb dezelfde uitvoering als jij en het nieuwe achterdeksel besteld op de door jou genoemde site. Maar er is echt geen schroefdraad te ontdekken.
De prijzen verschillen nogal inderdaad…echter, bij de goedkopere aanbieders zijn ze nooit op voorraad (of ik probeer steeds als hun ene voorraad model net is verkocht
)
Morse Schreef:
Even “off topic” tov de originele vraag (sorry):
@ RuhleR: De gangbare prijzen variëren nogal.
Vorig jaar zag ik er nog te koop staan (nieuw,
zonder zicht-bodem en met acrylglas , én de “19
zuan” wijzerplaat voor +/- 210 USD.Je kan 'm bvb ook in Nederland kopen in een versie
met saffierglas als “limited edition” voor 249
Euro (imho is saffierglas voor een re-issue van
1963 nogal een rare kronkel, maar goed).En op een bepaalde site (ook in Nederland) staat
ie zelfs nieuw voor 169 Euro.Heb ook al dikwijls gelezen dat deze horloges
enkel voor export bedoeld zijn (dus ze zouden bvb
wel in Hong Kong te koop zijn, maar niet in
"mainland China"… maar of dat zo is ?MVG,
Chris.
Hoi Roelof
Ik heb even snel de mijne geopend (schroefdeksel) en een paar (slechte) fotootjes genomen.
De schroefdraad is moeilijk met het blote oog te zien en slechts een tweetal windingen hoog, maar als je deksel (met glas) er aan de rand ook zo uitziet dan heeft ie 99% zeker ook schroefdraad. (met een oogloupe is het makkelijk te zien) ?
Als je met een pincet de rubber ring kan verwijderen dan zou het er zo moeten uitzien:
Het zou me echt verbazen als ze je een verkeerd deksel geleverd zouden hebben…
MVG,
Chris.
Mooi uurwerk hebben ze toch he. Ik ga toch geen glas deksel in de mijne zetten.
Chris, bedankt! Ik had al met een loupe gekeken, maar geen schroefdraad gezien. Met jouw aanwijzingen is het toch gelukt en kan ik het fraaie uurwerk bewonderen. Ik moet binnenkort wel even naar de oogarts ;-).
Groet Roelof