Deksteentje PUW360

Tijdens het terugplaatsen van het shocksysteem in de platine van mijn PUW360 uurwerkje heeft het deksteentje plots besloten om met onbekende bestemming te vertrekken.
Anderhalf uur op de knietjes de vloer afspeuren heeft niet mogen baten.
Nu vroeg ik me af of iemand nog een donor / sloop uurwerk PUW360 (alleen platine is al voldoende) heeft liggen.
Het is mij niet helemaal duidelijk wel shocksysteem erin zit. Daarom hieronder een foto van de afdekveer. Denk dat het KIF is…

Alvast bedankt!

3 likes

Je kleding/stoel ook bekeken?

Eerste wat ik doe wanneer veertjes en aanverwante zaken het luchtruim kiezen: blijven zitten en kleding inspecteren.
Kunnen blijkbaar ook nog wel eens in je haar terecht komen maar dat heb ik tot op heden nog niet meegemaakt

Bedankt voor de tip, maar helaas…

1 like

Het getoonde borg veertje is een KIF Ultraflex.
Dit kaliber werd overigens ook wel meer uitgevoerd met een incabloc schoksysteem.

Het is niet nodig om speciaal een donor te vinden om een deksteen te gebruiken, iedere deksteen kan gebruikt worden, alleen moet wel heel goed de juiste diameter maat worden opgemeten anders past het niet in de ring van het lager.

Als je mij de juiste binnenmaat van de ring op het lager opgeeft, dan zal ik jou er een opsturen.
dixi

3 likes

Dat zou geweldig zijn.
Ik had inderdaad gezien op 17jewels dat dit kaliber incablock of kif kan hebben, vandaar de foto van het veertje.
Ik stuur nog wel een pb om af te stemmen dat ik de maat goed meet.
Nu op reis dus zal niet eerder worden dan aanstaand weekend.
Bedankt alvast voor je hulp!

1 like

Wel, doe rustig aan, fijne reis.
dixi

Even nog een update;
De diameter maat van de deksteen moet gemeten worden conform de rode lijn tussen de groene streepjes.

:+1:t2: