Delac Super Compressor

Met dank aan dit forum veel antwoorden gekregen over dit horloge, in het “echtheid topic”. Het is van een “voetbal vader” uit het team van mijn jongste. Hij heeft het van zijn vader, die het 50 jaar geleden kreeg van een (Belgische) tante.

Hij wil het wellicht verpatsen. Maar zoals zo vaak denkt hij nu goud in handen te hebben.

Het ding heeft eens goed onderhoud nodig. Ik overweeg zelf om €1250 te bieden. Vragen naar waarde mag hier niet. Maar ik mag wel vragen of jullie mijn bod schofterig vinden of idioot. Toch?

In elk geval leuke plaatjes en op mesh vind ik het kicken.

Groetjes Roel

6 likes

Ik vind het een waanzinnig hoog bod. Moet eerlijk toegeven dat ik er al een jaartje of 2 een beetje ‘uit ben’ maar voor een no name SC (en ziet er een kleintje uit ook op foto). Eerder 650 - 950 max lijkt me. Ben wel benieuwd.

2 likes

:sweat_smile:

36,5 mm zonder de kronen.

De RA die er nu duidelijk opstaat is van radium.
Dan is het wel een wat oudere.

Puur als referentie/ter vergelijk; er staat nu op het Omegaforum een Lanco supercompressor te koop voor €1000.

1 like

1968 als ik het deksel mag geloven

Hmm, dat is wel gek want radium was toen al enorm uit… maar pas echt verboden vanaf 1968.

Zou kunnen zijn dat de plaat al ouder is en later gecased.

Of je hebt een van de laatste radium horloges :')

Ik weet uit ervaring dat deze horloges nogal bij elkaar geraapt kunnen zijn want heb er zelf net eentje van de hand gedaan waar nog wat werk aan zat…
Staat nu inmiddels te koop op marktplaats als ik me niet vergis…

Heb je de stralingsmeter er al eens opgehad? Hij lijkt mij namelijk gerelumed. Super leuk horloge, maar onbekend merk en de lume zou mij erg storen… ik zou hem laten gaan.

Ik denk als je 500 euro bied je al heel gul bent

1250 is veelste veel dan heb ik nog wel mooiere compressors liggen voor iets meer🤣

2 likes

Lijkt mij ook. Super slordig ook.

Wat Martijn zegt, €500 lijkt me ook de max.

Zeker gezien het feit dat hij onderhoud nodig heeft, de plaat niet echt mooi is qua (re)lume en omdat het een zilveren plaat is. Super compressors met een donkere plaat zijn volgens mij populairder.

2 likes