Na jarenlang bij mij ouders in een la in de garage te hebben gelegen, heb ik het horloge van mijn opa een schoonmaakbeurt laten geven. Behalve een schoonmaakbeurt en een nieuw glaasje hoefde er niets aan te gebeuren. Het enige wat er nu nog moet gebeuren is een band vinden die er bij past.
Is er iemand die wat meer informatie over de Delbana heeft, ik weet dat het horloge uit de jaren 60 is. Maar voor de rest weet ik er niet zoveel over.
Degene die de onderhoudsbeurt heeft gedaan gaf aan dat er een voor het horloge een hoogwaardig uurwerk in zit.
Helaas krijg het niet beter dan zo, misschien toch maar een compact nemen.
Het inderdaad een mooi horloge, anders dan wat je normaal ziet. Toen ik het voor het eerst zag dacht ik dat wordt de moeite waard om na te laten kijken.
Dank je voor de link, er is niet echt veel te vinden.
Mijn Delbana kreeg ik op 5 december1948. Een maal is de veer gebroken en vernieuwd waarbij tevens een onderhoudsbeurt werd gegeven. Ik heb het tot in de 70-er jaren om gehad tot mijn eerste Casio digitale horloge. Als ik het nu opwind loopt het nog mooi op tijd.
Bij mijn weten was (misschien is…) Delbana een juwelier in Rotterdam.
De juwelier verkocht horloges met hun eigen naam er op.
Kan het mis hebben hoor…
grt
Peter (opgegroeid in Rotterdam)
Jeetje Willem… 1948, dat is lang geleden. Is dit dan je allereerste ‘eigen’ horloge geweest?
Goed om te zien dat alle leeftijden vertegenwoordigd zijn op dit forum!
Mijn Delbana kwam van een door de nederlandse douane inbeslaggenomen partij horloges uit Zwitserland. Mijn oom kocht het voor mij van een juwelier op de Weimarstraat in den Haag.
Het verhaal van P. Slootweg kan ik onderschrijven.
Volgens mijn horlogemaker is Delbana - net als Marti - een min of meer Nederlands merk, doordat Nederlandse juweliers zelf horloges samen stelden en het in Zwitserland in elkaar lieten zetten.
Hieronder mijn Delbana met een fraai Venus 175 “motortje”