Delkar

hallo. Ik vond op een rommelmarkt een Delkar Zwitsers horloge. Een opwinder uit ongeveer 1960 tot 1965. Weet iemand meer over dit merk? Alle info is welkom! Alvast bedankt!

Heb je foto’s Franzi?

Met dit icoon kan je ze uploaden:
image

5 likes

Heb je een foto van de achterkant toevallig?

Mooi ding wel.

Ik ben geen computermens, dus heb alleen een smartphone. Hopelijk is de foto nu zichtbaar. En zo niet, dan zijn alle tips over het plaatsen van foto’s via smartphone ook welkom!:blush:

Icoon is identiek op je smartphone. Ik zie 2x dezelfde foto.

2 likes

Gelukt dus. Ben benieuwd of iemand er iets over weet…

Hi, Delkar is schijnbaar afkomstig uit Noord Spanje. Logroño om precies te zijn.

Swiss made zal wel over het uurwerk gaan.

Bedankt! Maar qua waarde zal het dus geen mega jackpot zijn denk ik zo.

Tientjes werk

Ging ik al wel van uit. Maar hij loopt bizar goed op tijd, windt soepel op en tikt muisstil. Dus ik denk dat ik er beter van kan genieten dan hem te verkopen. Stijlvol klokje in erg nette staat, dus ik ben er toch blij mee…

4 likes

Doen, is een leuk ding om te zien :+1:

2 likes

Voor je eigen bestwil zou ik je laatste bericht even verwijderen. Je hebt nog geen verkooprechten.
De moderators hebben vaker mensen van het forum geknikkerd om deze reden.

don’t shoot the messenger

Bedankt Pedersen, weer wat geleerd. Ben blijkbaar nog een nieuwkomer hier. Goed advies, dankjewel

2 likes

Hoi

Leuk horloge. Ik lees dat het een rommelmarkt vondst is. Dan is het onderhoud ook niet bekend neem ik aan?
Misschien toch overwegen om het uurwerk een service te (laten) geven anders kan ingrdroogde olie voor slijtage zorgen.

1 like

Ja en nee, al 5 jaar lid maar pas 4 dagen actief geweest, dan ben je inderdaad een nieuwkomer.
Nog 361 dagen actief meedoen dan mag je verkopen :grin:

Maar ik zou deze lekker laten servicen en dragen! Echt een heel leuk vintage horloge!