Demagnetiseerapparaat met US stekker

Even snel, snel op vakantie via de eBay app een demagnetiseer apparaat en dus met… een US stekker.
Nou zou hij volgens het opschrift ook op 220v moeten kunnen werken, kan ik gewoon er een andere stekker aan hangen zonder dat hij uit elkaar klapt? Anyone?

Volgens het apparaat kan dat dus. Weliswaar Chinees dus het blijft een risico maar ik zou het gewoon doen.

Hmmm mijn Chinees is niet optimaal, maar check het type plaatje voor de zekerheid of de website van de fabrikant.
Ik denk dat het wel zou moeten werken, maar just in case …

Er zit volgens mij alleen maar een spoeltje in zo’n ding dus het risico is bijzonder klein. Ik gebruik Chinese dingen altijd met zo’n verloopstekkertje, maar een Eu stekker erop schroeven kan ook.

Ik neem aan dat je hem pas in het stopcontact steekt als je hem gaat gebruiken? En hem er daarna weer uit haalt?
Ik zou hem niet permanent aan de netstroom laten hangen, verder weinig bezwaar. :+1:

1 like

Dat sowieso niet!

Let ook op de frequentie. In de VS is dat 60Hz, bij ons 50Hz.

Heb ik het zelfde probleem gehad, en alleen maar de stekker verandert en nu loopt het voor jaren :wink:

1 like

Klopt, filmpje op de juiste minuut:

Kan gewoon. Hij doet het hier beter dan aan de andere kant van de oceaan. Maar hij loopt ook nog eerder warm.

Ik wilde eens zo’n ding eens een stuk of 5 schroevendraaiers en pincetten demagnetiseren maar kwam er achter dat dat eigenlijk niet vlak achter elkaar kan. Qua hitteopbouw.

3 likes