Demagnetiseren how to

Ik wil graag mijn proces van gisteren met jullie delen.

Mijn pellikaan HF liep een minuut per dag te snel. Al snel dacht ik “waarschijnlijk (en hopelijk) is dit horloge gemagnetiseerd”. Maar hoe weet je nu of dit daadwerkelijk het geval is, nou… Er bestaan apps die, met behulp van de sensoren in je telefoon, magnetische straling (?) Detecteren en meten.

Gisteren heb ik een dergelijke app gedownload. En wat bleek… Ja! Mijn pellikaan was gemagnetiseerd. Gelukkig, er is niet iets anders aan de hand. Vervolgens heb ik mij Ali demagnetiseer apparaatje gepakt en mijn horloge erop gelegd. 10 seconden de knop indrukken en in deze laatste seconden het horloge er recht naar boven van verwijderen.

Pellikaan loop weer perfect! Onder de 5 sec per dag!

9 likes

Een ouderwetsch kompas doet het ook.

Het is vooral van belang om na die 5-10 seconden het knopje ingedrukt te houden en het horloge langzaam weg te halen van het demagnetiseerapparaatje.

1 like

Wat is de naam van die app?

Magnetic field sensor

1 like

Dank!

Ik zie een aantal apps. Ik zal ze eens uitproberen. Maar wat ik ook ontdekte doordat ik met een plastic/metaaldraadje zat te spelen terwijl ik aan het bellen was, is dat mijn macbook op 1cm van de onderrand, en 2cm van de linker- en van de rechterzijkant, magneten heeft. Waarschijnlijk van de speakers. Daar zit ik continu met mijn horloge terwijl ik type op het toetsenbord.

Daar ga ik me nu zorgen over maken, terwijl ik al 12 jaar op een unibody macbook werk, en nooit ergens last van gehad heb :frowning:

Soms is het beter om iets niet te weten…

1 like

Die Mac eruit gooien. Dat is sowieso beter. Niet alleen voor jouw horloge :rofl::rofl::rofl:

1 like

Voor iedere eigenaar van een mechanisch horloge trouwens makkelijk en snel vast te stellen of deze gemagnetiseerd is geraakt. Hou het horloge vlak bij een kompas. Als de naald beweegt is dat het geval en moet het horloge gedemagnetiseerd worden. Overigens hoeft het uurwerk daarvoor niet uit de kast en de band kan ook blijven zitten.

8 likes

heb je misschien een kompas in de aanbieding🤗

1 like

Of misschien een gemagnetiseerd horloge, dat is ook goed.

1 like

https://www.amazon.nl/Jessicadaphne-Minikompas-touwhanger-Klein-kompas/dp/B088D9T1B5/ref=sr_1_27?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&dchild=1&keywords=kompas&qid=1600882668&sr=8-27

19 cent. Prima deal!

Ik bestel er wat meer er denk ik voor die prijs :rofl: :rofl: :rofl: