Demagnetiseren regio Den Bosch tilburg

Recent heb ik een horloge binnen gekregen (san Martin / miyota 90S5) welke goed zou hebben gelopen voor verzending maar nu 2 minuten per dag te snel loopt.
Het lijkt er dus op dat hij tijdens het transport gemagnetiseerd is geraakt, heeft iemand in de regio Tilburg - den Bosch de mogelijkheid om te demagnetiseren?
Bedankt!

1 like

Is Sint Oedenrode oké voor je? Dan zou ik naar VandenBerg Watches gaan.

Willem is een veteraan die dit klusje met gemak doet gok ik zo. Hoeft niet veel te kosten schat ik in.

3 likes

Je zou ook kunnen overwegen om zelf een demagnetiseerapparaatje aan te schaffen. Via AliExpress kost je dat een paar euro.

5 likes

Is ook een optie, €2 voor het apparaat en €8 voor verzending, das weer minder…

Is ok, zal wel eens kijken wat ik doe: langs gaan of toch dat apparaatje kopen.

1 like

Wel grappig, realiseer me nu ineens dat @Haaren precies tussen Tilburg en Den Bosch ligt.

Ben daar ooit geflitst met de motor :sweat_smile:

5 likes

Mocht je toevallig een kompas hebben liggen dan kan je het checken om zeker te zijn. Horloge erboven houden en wat heen en weer bewegen. Als de naald van het kompas ook beweegt dan weet je genoeg.

2 likes

Iets met n65?
Weg staat vol met (vaste) flipperkasten

Dat heb ik niet, helaas geen dubbele check mogelijk.

1 like

2 min op een dag. Ik zou eerder denken aan gewoon afstellen. En heeft niks met magnetisch te maken. Vaak loopt hij dan 2 min voor in een uur. Dus denk eerder gewoon kwestie van bijstellen. Oorzaak is vaak dat hij gewoon een service nodig heeft. Succes.

3 likes

Of niet direct uit China, maar via Amazon bv voor minder 15 euro.

1 like

Is dat niet gewoon normaal voor zo’n uurwerk. ?
Is geen Rolex natuurlijk

Er zijn voldoende apps voor je telefoon die magnetisme kunnen vaststellen. Zoek maar eens op magnetometer of magnetized wristwatch in jouw Appstore.

Waarschijnlijk ligt dit wel in lijn der verwachting voor een ali horloge, maar het is natuurlijk wel super irritant.
Met wat simpel afregelen loopt hij vaak gewoon binnen de 10 seconde per dag

2 likes

Het kan subtieler zijn. Mijn Navitimer liep onlangs ook ineens een minuutje of twee voor per dag. Na demagnetiseren was hij weer de oude—doorgaans loopt hij minder dan een seconde uit de pas.

Demagnetiseren is in ieder geval goedkoop en gemakkelijk, en daarom één van de eerste dingen die ik zou doen. Al was het maar om het uit te sluiten.

1 like

Ik ben 2e nl eigenaar, de eerste heeft hem een paar weken gehad en liep paar seconden per dag voor, er is dus iets gebeurt na verzenden. Geen paniek, alles komt goed :beers:

1 like

Hoi, ik kan hem evt demagnetiseren. Stuur maar een PM

1 like

Bedankt voor je aanbod :+1: Borisk heeft dit ook aangeboden, ga daar morgen langs om te zien of we verbetering krijgen.

1 like

Beter meteen die Elma kopie. Stuk veiliger en veel makkelijker.
Die kleine blauwe zijn levensgevaarlijk :rofl:

Iets duurder maar jullie zullen mij dankbaar zijn. 1 snel drukje op de knop is voldoende. Niets langzaam wegtrekken of ander geklooi.

2 likes

Hoe weet je dat? En welk risico lopen we precies?

Mocht het veiliger voelen als hij € 42,70 kost, Augusta heet, en bij een Duitse electronicagigant vandaan komt, dan kan dat ook. :ok_hand:t2:

3 likes

Die van mij begon te smelten zonder ook maar het knopje in te drukken. Gewoon in het stopcontact laten steken…

Die van een toenmalig klasgenoot begon flink te stinken nadat hij het knopje even indrukte.

1 like

Ja, nou ja, het risico dat je een paar euro door de plee spoelt heb je natuurlijk altijd wel bij AliExpress. Niet in het stopcontact laten en je even vermannen tijdens het indrukken van de (potentiële) stinkknop dan maar. :joy:

Ik kan er nog een stuk of 5 verslijten voor ik bij de 40 euro ben, geloof ik. Als je hem regelmatig gebruikt koop je allicht beter iets fatsoenlijks.

2 likes