Demagnetiseren?

Bij ome Ali zo’n goedkoop demagnetiseer apparaatje besteld, maar ik heb sterk de indruk dat het precies het tegenovergestelde doet dan wat de bedoeling is.
Gereedschap hecht zich aan het apparaat wanneer je m inschakelt en het komt er eerder magnetischer vanaf dan vóór de behandeling.

Herkenbaar? En valt er iets aan te doen? Ompolen oid?

2 likes

Herkenbaar. Wat bij mij werkte er op houden en dan ervanaf halen terwijl je de knop inhoudt.

1 like

Je moet het voorwerp er heel dichtbij houden en langzaam naar boven bewegen terwijl je de knop ingedrukt houdt.

3 likes

De originele Etic, Swiss made, is 7 tientjes of zo. Op dit soort dingen niet bezuinigen…

4 likes

Bedankt voor jullie snelle reactie!
De truc is inderdaad om de knop ingedrukt te houden wanneer je het object verwijderd.
Aanmerkelijk beter resultaat!

Thanx!

2 likes

Je hebt wel gelijk Peter.
Het is voor het eerst dat ik van Etic hoor en houd ik in het achterhoofd.

Het enige alternatief wat ik kon vinden is Greiner, maar die zijn meteen 200+ euro.
Vond ik toch wat gortig voor iets wat niet veel meer is dan een electrospoel.
China kreeg deze keer het voordeel van de twijfel :wink:

2 likes

Zelfde gedachte gang gehad. Wil wel een keer een betere, maar nog eerst ander gereedschap waar ik in wil investeren…

1 like

Deze Ali dingen werken perfect gewoon even doen zoals hierboven aangegeven.

4 likes

Precies dat, Bram.
Mijn verlanglijst van gereedschap is nog lang genoeg…

Dat is inderdaad wat de gebruiksaanwijzing zegt, en wat de logica van de elektrofysica suggereert :wink:

1 like

Gebruiksaanwijzing?
Zat bij mij niet in het doosje :joy::joy::joy:

Vast in het Chinees :rofl:

1 like

Hier leggen ze ook degene uit die jij hebt gekocht. Maar laten zo ook enkele anderen zien, misschien leuk voor het vergelijken.

1 like

Dit apparaatje in combinatie met de magnetise app van Lepsi om te checken of je horloge nog magnetisch is. Werkt super!

3 likes