Demagnitizer ervaringen?

He allemaal,

Mijn horloge liep voorheen +5 / +10 seconden per dag, en de laatste weken lijkt dat meer op +1min/+2min. Erg apart, maar van wat ik hier op het forum heb gelezen is het horloge allicht gemagnetiseerd geraakt? Alhoewel ik niet zou weten hoe dat gebeurd zou zijn, gezien ik bijna alleen maar ‘desk dive’ en niet echt bij zwaar gemagnetiseerde dingen in de buurt kom.

Ik denk erover om zo’n demagnetiseer aparaatje te kopen, zoiets als hier
https://www.amazon.nl/Demagnitizer-Magnitizer-Professionele-Demagnetiseergereedschap-Demagnetizer/dp/B08BLSY5F9/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&dchild=1&keywords=watch+demagnitizer&qid=1601804321&sr=8-1

Heeft iemand ervaring met een simpel (goedkoop) demagnetiseer apparaat? Linkjes van goed werkende apparaten zijn welkom :).

Bedankt!

1 like

Ik zou eerst eens de Lepsi app downloaden om te kijken of het horloge zeker weten gemagnetiseerd is. Ik heb best goede ervaringen met dergelijk apparaatje, je moet wel even doorkrijgen hoe t werkt. Succes ermee!

Edit: Ik heb zelf deze

1 like

Hoe werkt dat dan? Zou een kompas pakken en kijken of die uitslaat bij je horloge in de buurt

Electronica zitten veel magnetische velden in de buurt. Desk diven kan dus best “gevaarlijk” zijn.

3 likes

In de telefoon zit een sensor die magnetisme kan meten en zo dus ook de kompas functie en dergelijke kan bedienen. Ik weet niet de exacte techniek maar het werkt wel.

1 like

Thanks Jeff. Die app werkt alleen op een iphone geloof ik. Ik heb al iets met wat Android apps geprobeerd en het lijkt inderdaad gemagnetiseerd te zijn.

Weet je toevallig of er nog verschil zit tussen die jij daar hebt vergeleken met deze?

https://www.amazon.nl/Demagnetiseerder-professionele-horloge-demagnetiseerder-demagnetiseerder-ontmagnetisch/dp/B08L36YTVD/ref=asc_df_B08L36YTVD/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=494728205948&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=13914421386589688611&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9065147&hvtargid=pla-1186869884763&psc=1

1 like

hij kent vele magnetisme apps in de playstore maar niks van lepsi, heb je een link?

Lepsi is alleen in de apple store. Allicht dat jr het daarom niet kan vinden.

2 likes

ah inderdaad… :+1:

Ik heb heel goede ervaringen met een demagnetiseerder van Amazon (7€)… werkte fantastisch op mijn microbrand-duikertje (500) en Seiko SLA025 (3000+)! Kan het aanbevelen.

1 like

Vertel, welke was dat? Heb je een linkje?

Ik heb deze een keer gebruikt, werkte perfect.
Wel eerst Lepsi app gedownload.

1 like

Volgens mij zit er niet echt verschil tussen. Vond die ik heb er net wat meer fancy uit zien :joy: Maar persoonlijke ervaringen met dat blauwe apparaatje heb ik niet. Succes met demagnetiseren!

1 like

Je moet dit apparaat wel op de juiste manier gebruiken. Anders is het zelfs mogelijk om je horloge juist te magnetiseren i.p.v. te demagnetiseren.

2 likes

Zal wel handleiding bij zien toch?

Gewoon even via YouTube filmpje bekijken.

Hoe goed is je Chinees☺

Dat vind ik ook! Ik zat eerst naar die blauwe te kijken, maar toen liet je die zien en dacht ik meteen dat die blauwe dan wel niet zo goed zal zijn :smiley:.

Precies deze heb ik ook!

In deze video wordt duidelijk in het Engels uitgelegd hoe het apparaat werkt, wat de theorie erachter is en ook is er een demonstratie dat het echt werkt.

Het bekende blauwe apparaatje is dus best ok als je het op de juiste wijze gebruikt.

1 like