Mijn horloge liep voorheen +5 / +10 seconden per dag, en de laatste weken lijkt dat meer op +1min/+2min. Erg apart, maar van wat ik hier op het forum heb gelezen is het horloge allicht gemagnetiseerd geraakt? Alhoewel ik niet zou weten hoe dat gebeurd zou zijn, gezien ik bijna alleen maar ‘desk dive’ en niet echt bij zwaar gemagnetiseerde dingen in de buurt kom.
Ik zou eerst eens de Lepsi app downloaden om te kijken of het horloge zeker weten gemagnetiseerd is. Ik heb best goede ervaringen met dergelijk apparaatje, je moet wel even doorkrijgen hoe t werkt. Succes ermee!
In de telefoon zit een sensor die magnetisme kan meten en zo dus ook de kompas functie en dergelijke kan bedienen. Ik weet niet de exacte techniek maar het werkt wel.
Thanks Jeff. Die app werkt alleen op een iphone geloof ik. Ik heb al iets met wat Android apps geprobeerd en het lijkt inderdaad gemagnetiseerd te zijn.
Weet je toevallig of er nog verschil zit tussen die jij daar hebt vergeleken met deze?
Ik heb heel goede ervaringen met een demagnetiseerder van Amazon (7€)… werkte fantastisch op mijn microbrand-duikertje (500) en Seiko SLA025 (3000+)! Kan het aanbevelen.
Volgens mij zit er niet echt verschil tussen. Vond die ik heb er net wat meer fancy uit zien Maar persoonlijke ervaringen met dat blauwe apparaatje heb ik niet. Succes met demagnetiseren!
In deze video wordt duidelijk in het Engels uitgelegd hoe het apparaat werkt, wat de theorie erachter is en ook is er een demonstratie dat het echt werkt.
Het bekende blauwe apparaatje is dus best ok als je het op de juiste wijze gebruikt.