Denk eraan om een TWsteel TW4 te gaan kopen

Hoi allemaal,
Ik ben er aan het denken om een TW4 te gaan kopen. Nou vroeg ik me af of er mensen hier zijn die hun ervaringen met dit merk / horloge willen delen. Alvast bedankt.

Mijn mening: horloge waar op zich niks mis mee is. Vrienden van mij hebben hem en hebben er geen problemen mee.
Wat betreft originaliteit wint hij wat mij betreft geen prijzen. Het is het oversized horloge dat overal ligt, niet te duur is en dus gedragen wordt door heeeel erg veel mensen. Je ziet hem letterlijk overal. Het roept bij mij altijd het gevoel op van een liedje dat teveel op de radio wordt gedraaid; of beter, het nieuwste mobieltje dat iedereen na een maand heeft :frowning:

Oh, en zorg dat je grote polsen hebt. Hij heeft een diameter van 50mm. Misschien kan je hem hebben, maar je gaat wel voor de ‘bigger is better’-look…

Prijs/kwaliteit verhouding is goed mooi robuust en net afgewerkt horloge.
wel aan te raden met een bruine band dat maakt hem net wat meer af.

kleiner als 50mm moet je niet gaan als je ervoor gaat ga dan voor de 50mm je neemt niet voor niks een TW Steel.
Misschien is het 2 dagen wennen aan de pols maar als je daarna weer een oud horloge om doet, dan denk je wat is dat voor een klein onopvallend ding.

Bedankt voor je toelichting. Tot nu toe heb ik alleen de plaatjes op internet gezien. Ik wou morgen of dit weekend eens in de winkel gaan kijken om eens in het echt zien, voelen en dragen. Vooral naar het draag comfort ben ik benieuwd, de kroon ziet er nogal groot uit.

Ik zal er eens op letten want ik kan me zo niet herinneren dat ik iemand er mee heb zien lopen.

Patrick, bedankt voor je reactie. Dat gevoel had ik ook steeds als ik een keer wisselde van Omega Seamaster naar mijn Seiko. Wordt dan een klein klokje, dat zal met de TW alleen maar erger zijn :slight_smile:

Wat ik wel al zo heb gehoord moet je kijken of er een versie is met de kroon aan de linkerkant, bij horloges van dergelijke grootte is dat wel eens handig.

lefthooked mag tw steel niet maken naar een rechtzaak met U-Boat, er zijn er wel een paar gemaakt maar nu al bijna een jaar uit de handel en alleen 2de hands verkrijgbaar

Ik wilde liever niet met U-boat gaan vergelijken, maar je nu je er toch over begint… :smiley:

Is er een speciale reden waarom die kroon zo groot is? (misschien domme vraag). Bij Tauchmeister zie je ook zo’n grote zitten. Is dat cosmetisch of zit er een diepere gedachte achter?

Aangezien de kroon het zwakste punt is van een horloge hebben ze speciaal een berschermings knop hierover heen gemaakt.
Dit maakt het horloge minder kwetsbaar en is beter waterdicht.

Echter U-Boat en TW Steel zijn dus niet waterdicht het is dus nu alleen maar “stoer” :stuck_out_tongue:

Patrick, jij verkoopt tauchmeister toch…
zijn die wel goed waterdicht zoals de aanduiding op de horloges aangeeft ? en is het nu waar dat in dat ene model echt een eta 2824 zit ? dan zijn het toch gewoon leuke dingen voor een goede prijs ?

Tauchmeister heeft inderdaad een goede waterdichtheid bij jewel trend in ridderkerk hebben ze er rubberen banden aangezet en in een display aquarium (met water :wink: ) liggen zonder problemen.

Of er in dat ene model een echte eta 2824 zit betwijfel ik nog steeds, ik heb horloge nog nooit opengemaakt.
Heb zelf wat zitten googlen naar een eta 2824 en die hebben 24 jewels op het horloge staat 21 jewels…

Met Tauchmeister heb je wel een leuk apart horloge en voor die prijs hoef je het zeker niet te laten.
Ik heb hier U-Boat, Tauchmeister en TW Steel liggen en als je ze met elkaar gaat vergelijken vind ik dat tauchmeister de leukste collectie heeft.
Al heb ik nu weer een aantal oude U-Boats van de 2005 collectie binnen gekregen en die zijn qua looks echt wel vet, maar ja 695 euro voor een Chrono quartz…

Patrick Schreef:

Tauchmeister heeft inderdaad een goede
waterdichtheid bij jewel trend in ridderkerk
hebben ze er rubberen banden aangezet en in een
display aquarium (met water ) liggen zonder
problemen.

Of er in dat ene model een echte eta 2824 zit
betwijfel ik nog steeds, ik heb horloge nog nooit
opengemaakt.
Heb zelf wat zitten googlen naar een eta 2824 en
die hebben 24 jewels op het horloge staat 21
jewels…

Met Tauchmeister heb je wel een leuk apart horloge
en voor die prijs hoef je het zeker niet te
laten.
Ik heb hier U-Boat, Tauchmeister en TW Steel
liggen en als je ze met elkaar gaat vergelijken
vind ik dat tauchmeister de leukste collectie
heeft.
Al heb ik nu weer een aantal oude U-Boats van de
2005 collectie binnen gekregen en die zijn qua
looks echt wel vet, maar ja 695 euro voor een
Chrono quartz…

als er daadwerkelijk een 2824 in zou zitten is het horloge zeer goed geprijst. Maar daar twijfel ik dus over. als duiker iig best leuk.

waarom neem je geen tauchmeister met een eta automaat-uurwerk
Agueda