Denk met me mee

Gisteren is mijn Squale 1521 Ocean “super matte” ingevlogen.
Ik heb em besteld met de lichtbruine vintage leren band, maar die wil ik nog niet gaan dragen op horloge. Nu ligt er een tijdelijk een beige/lichtbruine NATO op. Niet de meest gelukkige combinatie, maar een (donker) grijze NATO zal em beter staan denk ik.
Ook zou ik er graag een stalen band bij willen. De Milanaise die Squale zelf heeft, hoeft voor mij niet zo. De Strapcode Super Engineer (sandblasted) lijkt mij wel aardig, maar misschien voor dit horloge (optisch) wat te zwaar. Ook twijfel ik of de sandblast finish van de Strapcode band voldoende aansluit bij de sandblast finish van Squale. Op de foto’s lijkt de Strapcode band een wat meer satijnen uitstraling te hebben dan mijn Squale.

Anyway… een foto hoort er bij.
Ik lees graag jullie adviezen !!

[URL=http://s147.photobucket.com/user/gortz_album/media/Mobile%20Uploads/2015-07/88234ED8-A79B-4C7E-807E-1C5B2465DEFC.jpg.html]

[/URL]

4 likes

Ja, dat is moeilijk. Al bij Bandfever gekeken op tha Bay?

Schitterend mooi horloge!

Ik heb zijn broertje, een supermatte in het zwart, ik draag er vanalles op, veel NATO met iets oranje in, cognac lederen banden, oranje isofrane,…
Ik vind hem super veelzijdig.

Ik heb ook al eens aan een mesh gedacht en hem dan laten stralen, maar dat is er nog niet van gekomen.
Ook de strapcode blasted band heeft al enkele keren op de wantlist gestaan, maar hetzelfde verhaal.

Ik zou hier voor een lederen cognac NATO gaan, of een cognac gewone band.
Probeer er eventueel eens een isofrane op…

Tweelingbroer Met vintage bruin leren band;

1 like

Ik vind 'm eigenlijk wel mooi op de beige nato hoor…

Een paar foto’s ter inspiratie




Maar denk dat een belasterd super engineer of solid Oyster van Strapcode/Tungchoy geweldig zou staan, Geert!

1 like

Wat zou je denken van Eem gulf-nato. Mooie combi met de bezel en dial en het oranje komt terug in de wijzer. Engineer mi wel erg fors, zeker de uitgesproken vorm van de schakels

Toffe klok zeg. Deze kende ik nog niet.

Weer eentje voor op m’n lijstje :slight_smile:

Die zulu staat prima! :+1:

Grt.

Maybe een raar advies… maar een PVD engineer of PVD engineer 2? Springt de klok er mooi uit en heb je toch een stalen band.

Mooie klok sowieso :smile:

1 like

Als ik jou was zou ik de meshband van Squale toch nog eens overwegen. Ik vind em top! Niet meer van mijn pols af te slaan deze combinatie.

Bedankt voor het meedenken so far.

In ieder geval alvast een grijze NATO bijgekocht en een zwarte NOS Tropic type rubber band.
Wat betreft een stalen band, of wat kleurrijker NATO bandenspul denk ik nog na.

En ik hou mijn oogjes open voor een blauwe Tropic star (20mm, NOS, dus als je wat weet/hebt).

Als er meer blauwe Tropic Star’s zijn, doe ik mee!
Lijkt me perfect, maar voor nu even terug naar zomers rubber :sunglasses:

2 likes

Brothers from different mothers :smiley::smirk::facepunch:t2:
Ideaal bij zomers weer!

2 likes

Ga je de Berios Squale ook nog dragen nu je deze hebt? :wink:

:wink: Interesse?

prachtig blauw!!! met leer (ook blauw) lijkt me dit een mooie combinatie!! :smile:

Misschien wel :wink: