Helemaal niet. Veel te klassiek…
Hou daar eens mee op.
Scoor een lekker duikertje voor onder 1000 euro en rag hem gewoon lekker af.
Pak iets wat bij je past. Hou je van vintage looks met bolle glazen? Of toch liever modern? Hoekig of juist rond?
Even een bloemlezing uit de eigen doos:
Squale. Tweedehands voor 600 te scoren. De mijne is doorleefd.
Seiko. OK, dit is een eenhoorn die je niet snel meer vindt, maar een Monstertje is voor een scheet en een knikker te krijgen.
Seiko. De SPB serie duikers. Tikje duurder, wel mooi afgewerkt en met coole kleuren danwel wijzerplaten. Voor rond de 800-1000 ballen wel te vinden, supercool, ook de SPB14x 62mas serie.
Scoor een Halios. Tussen de 500 en 1000 te vinden. Prachtig afgewerkt, maar simpel en doeltreffend.
OK, technisch gezien geen duiker, want bi-directionele bezel, maar verder prima te gebruiken voor dat doel. Baltic. Supercharmant. De GMT scoor je voor 1150, de duikertjes voor 750.
En aan welk duikertje ben ik het meeste gehecht? De Squale is doorleefd, maar de winst gaat naar de goedkoopste shizzle die er bij zit. Voor 240 Euro gekocht, ooit. Maar wel supercoole dingen mee gedaan en gezien.
Een duiker die niet duur is, maar een duiker die je graag bij je hebt.
Al drijf je de prijs omhoog naar 10.000 ballen, je gaat ook die Blancpain weer flipperen.
Duikhorloges moeten draagbaar, solide en niet te duur zijn.
Leuk ding. In dat kader ook:
Rek het eens 1,4K naar beneden en hou op met die gekkigheid van prijsescalatie omwille van een duikertje.
De enige soorten horloges die in mijn beleving duur mogen worden zijn deze:
- exotische complicaties (niet m’n ding, maar soit)
- chronografen (omdat de ZEP zo lekker plat is)
- dress watches. 35K voor een gouden calatrava: Prima.
Supercoole duikertjes.
En voor 950 ballen alle coole duikertje-kleuren van de wereld.
+1 voor de smpc:
Of anders een Baltic dual crown (als die weer beschikbaar komt), zou ik heel graag hebben op een BoR:
Trouwens, hou maandag of dinsdag de NA’s maar eens in de gaten.
1250 ballen is weliswaar een kleine escalatie voor mijn doel, maar nog altijd 750 minder dan dure shizzle. Ik ben zo benieuwd of ik hem je aan ga kunnen bevelen.
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar deze Chris, tool watch van Serica is ook al zo een cool apparaat… Moet toch een keer geprobeerd worden hier
Jep vind ik leuk
Niet te vinden… tenzij veel te duur.
Die heb jij me voor mijn neus weggekaapt
@Fate_Amenable_To_Change of het wordt terug een Certina DS 200PH nivachron
Weet je, is niet mijn ding wegens heel, heel veel strepen, maar onder de streep (see what I did there) is het natuurlijk een supersolide duikertje voor niet te veel doekoe met een zekere vintage charme. En zie ik nou een grote oranje wijzer?
Maar dat dus, inderdaad.
Sorry pik. Gaat niet weg ook. Nog niet. Je kunt me dit dinsdag nog een keer vragen, het kan zijn dat ie wegens overcompleet geslachtofferd wordt. Of m’n Squale 1521 kon er wel eens uit gaan. Die is weliswaar doorleefd op de bezel, maar wel full set, en ik vermoed dat ik er nog iets van 450 voor zou kunnen krijgen.
Welke zou jij eigenlijk weg doen? Want ik heb het omgekeerde probleem:
Teveel duikertjes.
SRPD25K1 scoor je ergens voor 400 ball’n. Jij wilde de prijs naar 2500 escaleren, moet je niet zeggen dat dat duur is.
De simpele grutte turtle zoals de SRPD21K1 scoor je ook voor zoiets.
En een King Turtle voor rond 550 als je zoekt:
Die Certina is supercool hoor, maar je hebt zeker opties voor een halve rug. En je weet: Duiker verkopen en weer terug kopen betekent dat je 'm weer terug verkoopt.
Geen idee… degene die je niet draagt
De onderste 3 opties is een No Go
Ik deed dat puur omdat jij zei dat een Monster duur was. Sorry, het is ook niet mijn keuze, inderdaad.
Ik draag de Squale het minst. Hmmmm.
Maar goed, die Certina is best tof, al zou ik voor het geld eerder voor de Doxa gaan. Die is er ook in niet-belachelijke kleuren:
De Caribbean is toch wel lekker discreet.
Die CW is best wel geinig. Welk model is dat?
Christopher Ward C65 Super Compressor Black Sand (S65-41ASC1-S0WK0)
Je mag hem wel wat vaker dragen
Het is al een keer voorgesteld maar ik zou zeker een keer kijken naar de RADO CAPTAIN COOK. Ik ben ook Tudor fan maar de RADO is een daily driver voor mij, blijft leuk om naar te kijken zeker als je er meerdere straps bij koopt is het een horloge met veel gezichten. Het is een beetje mix diver en modern maar IMHO heel goed geslaagd. En hij is er in meerdere kleuren dus je kan helemaal los met je flashy kleuren! ik heb de mijne een jaar en ben er nog steeds helemaal happy mee !
haha ik heb echt teveel in de roulatie, er gaan wel duikers uit en jij hebt je bonus al binnen dus grijp je kans man!
Ik had er 1 gezien op het uhrforum maar daar vroegen ze een smak geld voor
Zeer gecharmeerd van de 38mm versie die toen uit kwam. Of was het 37? Supercool horloge.
Al vind ik 1900 ballen duur voor een duikertje, de Captain Cook en Oris Sixty Five zijn cool.
Maar de sixty five is er in 40mm. Da’s toch een grote bonus.
Ja misschien wel… deze combo’s zien er echt mooi uit om eerlijk te zijn!
Die zag ik niet meer staan op Rado’s site. Maar die ja.