Depancel

Toevallig een reclame zien voorbijkomen op Facebook van dit merk :

Zoekfunctie op het forum levert niets op. Niemand die een horloge heeft van dit Franse merk ?

1 like

Ziet er niet verkeerd uit. Ken het merk nog niet. Aan de specs zal het ook niet liggen.

Ken het merk ook nog niet.
Is er al sinds 2018
De naam is een samenvoeging van verschillende iconische Franse automaerken, DElage, PANhard en FaCEL Vega
De stichter -Clément Meynier- had in 2016 al Koppo houten kwartshorloges uitgebracht

Ziet er leuk uit maar 50 meter waterdicht, nee ik haak af.

Dat is iets dat ik vaak hoor, ook bij reviews, geschreven en op Youtube, wordt dat vaak als een minpunt aangegeven.
Voor mij persoonlijk maakt dat helemaal niets uit en ik zou de keuze voor een horloge daar niet laten van afhangen.

Zwemmen doe ik al helemaal niet graag dus weinig kans dat een horloge van mij onder water komt te zitten. De weinige keren dat ik ga zwemmen, om de kinderen een plezier te doen, doe ik mijn horloge altijd uit, zonder uitzondering.
Zelfs al was ik een echte ‘waterrat’, zoals we hier in BelgiĂ« zeggen, dan nog zou ik een mooi en glanzend horloge niet blootstellen aan chloor- of zeewater. Mijn horloges zullen hoogstens enkele spatjes regen te verwerken krijgen.

Ik begrijp dan ook niet waarom je met bijvoorbeeld een superdure duiker van Rolex of gelijkaardig zou gaan zwemmen. Maar ik zal wel een uitzondering zijn
 :stuck_out_tongue:

3 likes

Goed punt en prima instelling. Voor mij is een automatisch horloge van +/- 1000,- toch echt meer waterdicht. Laat staan duurdere en edelmetaal dat is helemaal een no go.