Deployant clasp: single or double fold

Als het gaat om die deployant clasp (klapgespen of zo in het nederlands denk ik…) wie heeft er dan voorkeur voor single en wie voor dubbel?

is het echt persoonlijk en moet je het voelen ? of als je een zwaar duikhorloge hebt dan is dubbel ‘beter’ ? raad en opinies gevraagd ! dank

Hallo,

Ik denk dat het meer een gevoel is. Ik heb sowieso op al mijn leren bandjes een vouwsluiting. Dit is gewoon het behoud van je (originele) bandje. Ik heb zowel enkele als dubbele vouwsluitingen. Ik heb de laatste tijd een paar enkele V-sluitingen gekocht op de beurs. Dit is gewoon een persoonlijke keuze. Tis weer even wennen met sluiten maar ik vind ze elegant en klassiek staan op mijn horloge.

Een dubbele is niet altijd groter dan een enkele maar voor duikhorloges heb je meestal nog een extra vouwsluiting die je kan openen om het net nog wat groter te krijgen.

succes met het besluit! :slight_smile:

De Nederlandse vertaling is toch gewoon “vouwsluitng” ? :wink:

Optisch gezien is het natuurlijk zeer persoonlijk.
Een enkele vouwsluitng is wat klassieker, naar mijn idee.

Praktisch heeft een dubbele vouwsluiting toch echt mijn voorkeur.
Deze valt naar mijn idee toch wat natuurlijker om de pols door z’n vormgeving.

Een enkele vouwsluitng heeft toch vaak de neiging het horloge naar “boven” te drukken/trekken. ( ik bedoel : als je op de normale manier op je horloge kijkt dan trekt het horloge nog wel eens naar de “12-kant”.)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar draagcomfort boven bescherming van de band… Dus:

1. de oude gesp

Op twee en drie de vouwsluitingen. Dubbele vouwsluitingen zijn vaak veel dikker (tenminste degene die ik gehad heb) dan enkele, dus:

1. enkele vouwsluiting

2. dubbele vouwsluiting.

Groet
Mark

Draag al een poos de vouwsluiting en moet zeggen ,bevalt prima.

Voor duikers met rubberen band zijn er de deployant clasps
Het is een kwestie van smaak en je moet ze eens proberen welke het comfortabelst is, en op rubber werkt een gesp ook goed.

gr Ron

Ik persoonlijk vind een dubbele toch wat prettiger dragen, een enkele drukt wat op mijn arm.

dank voor de meningen,
inderdaad…vouwsluiting, maar tegenwoordig zijn we zo globaal…
dus heb ik de double fold clasp besteld. bij deze jongens http://www.thewatchbarn.com

Euh, sorry voor dit beginnersvraagje, maar wat is het verschil tussen een single of double fold?

single en double onderscheid zich door de vouw die ofwel eenmaal vouwt 8van een kant , ofwel tweemaal , dus van twee kanten.
duidelijk?
nog even, die watch barn heeft rottige sluitingen, je moet die van bobcomcast hebben. die zijn echt goed. maar ik wil toch wel een sting ray bandje van 22 mm proberen (normaal heb ik die van hirsch,m en die zijn echt geweldig) mmar hirsch heeft geen 22 mm