Der_bene

Dit is geloof ik mijn eerste negatieve recensie ooit, maar daar is dit subforum tevens voor bedoeld, toch?

Het materiele belang is overigens nihil (een oud Rolex jubilee-bandje ‘met werk’ voor 165 euro), maar ik vind het toch het vermelden waard.

Der_bene koopt van mij ruim een week geleden een bandje per PM. Ik verstrek mijn bankgegevens en zeg toe het bandje te zullen verzenden na ontvangst van de betaling (incl. genoemde verzendkosten). De koper verstrekt zijn adresgegevens.

Omdat de reacties vaak erg lang op zich laten wachten, vraag ik 6 dagen geleden voor de tweede maal of hij zeker weet dat hij het bandje wil kopen, mede omdat er nog andere geinteresseerden zijn. Het antwoord was ‘Zeker!’.

Er verstrijkt nog enige (onnodige) tijd en 5 dagen geleden krijg ik het bericht ‘Geld is op weg!’. Dit blijkt - je raadt het al - onwaar, en verdere reacties zijdens de koper blijven geheel uit (ondanks een vriendelijk rappel mijnerzijds).

De andere geinteresseerden hebben inmiddels - terecht - ergens anders een jubilee gekocht. Los daarvan, vind ik het niet kunnen om je op zo’n Marktplaatsachtige wijze te gedragen na het sluiten van een deal op dit forum; vandaar deze review.

Ik zal overigens echt niemand ‘dwingen’ iets af te nemen, ik wil dat je volledig tevreden bent met wat je koopt (en accepteer ook altijd retourzendingen binnen het redelijke, wat overigens nagenoeg nooit nodig is geweest), maar iemand een week zo ‘laten hangen’ zonder correcte communicatie vind ik niet kunnen.

Als deze review ongepast is, hoor ik het graag. Uiteraard is zo nodig de gehele PM-wisseling ter inzage beschikbaar voor de mods.

42 likes

Ik heb een gelijke ervaring met hem. Ging ook over het kopen van bandjes waar hij intresse had. Maar daar toen ook niks meer van gehoord. Hij wilde betalen via paypal en mn paypal email adres gegeven maar niks ontvangen.

5 likes

Daar kan ik bij aansluiten. Der_bene gaf aan mijn Omega 1171 band te willen kopen. Toen ik vervolgens vroeg of hij de band kwam halen of deze graag per post wilde ontvangen, bleef het stil. Na diverse berichten van mij gaf hij aan toch te twijfelen. Ik heb toen aangegeven dat hij de band niet hoeft af te nemen. Uiteindelijk heb ik de band verkocht aan een forumlid die wel keurig zijn toezeggingen is nagekomen.

8 likes
2 likes

Na enig onderhandelen een prijs en deal afgesproken betreffende mijn OS300 met dit lid.

Zijn laatste PM was : super,heb je die bank gegevens voor moj?
gr

Die heb ik doorgegeven, en daarna nooit meer wat vernomen, ondanks nog een PM met de vraag of hij wilde laten weten of hij er vanaf zag.

Bad form.

Daddel.

1 like

Dit heeft hij mij 2x geflikt, komt wel online en leest waarschijnlijk ook alle pb’s maar reageert uitermate traag of niet. Niet een prijs afspreken, gegevens uitwisselen en dan de BENEn nemen.

3 likes

Hier een prima ervaring met Ben. Interesse in Seiko rubber bandje, zelfde avond geld binnen via Paypal. Niks aan het handje.

@jur kun je even beide topics samenvoegen? Dank!

1 like

Ook ooit 3 Tropic banden aan hem verkocht waarvan ik de betaling nooit heb ontvangen (heb ze ook niet verstuurd).

3 likes

Bij mij kwam hij wel zijn afspraak na… betaling via paypal ontvangen en nadien band verstuurd.
bedankt !

1 like

Opnieuw hetzelfde spelletje met Ben, geeft aan een horloge over te willen nemen en staakt vanaf dan verdere communicatie. Ik heb me alvast voorgenomen om niet meer te reageren op zijn berichten.

2 likes