In de basis een eenvoudig horloge, in een titanium behuizing (ca. 40 mm groot). Een bijzonder strakke weergave van de wijzerplaat en wijzers met daaronder het display voor de nodige functies, waaronder een blauwe backlight.
Wat opvalt is de ronde vormgeving, van zowel kast als kroon/knoppen, maar bovenal erg prettig… saffierglas bovenop.
In tegenstelling tot de meeste militaire horloges, zijn deze niet particulier te koop, zoals CWC, Marathon, etc. Dus dan ben je aangewezen op privé verkoop en daar zat het niet mee. Regelmatig zat ik ernaast op eBay, de enkele die te koop was op MWR wilde niet naar Nederland verzenden en net toen de hoop opgegeven was een mailtje via, via… via, via
Tot mijn verbazing en blijdschap eindelijk iemand gevonden die er een had en nog NOS ook (ja, ja… met doos, papieren en stickers ;))
1 minpuntje is het ijzeren kruis; gelukkig staat
het op de achterzijde…
Dit is gewoon nog steeds het embleem van het Duitse leger en heeft niets met het Nazitijdperk te maken te maken. Het ijzeren kruis waar je op doelt had ook een hakenkruis in het midden. Een Swastika zou ik niet op mijn horloge moeten hebben maar hier heb ik geen problemen mee. Wat de Nederlandse leeuw is voor Hollanders is dit kruis voor de Duitsers.
Maar eh… een heel gaaf klokje hoor! (tu)
1 minpuntje is het ijzeren kruis; gelukkig
staat
het op de achterzijde…
Dit is gewoon nog steeds het embleem van het
Duitse leger en heeft niets met het Nazitijdperk
te maken te maken. Het ijzeren kruis waar je op
doelt had ook een hakenkruis in het midden. Een
Swastika zou ik niet op mijn horloge moeten hebben
maar hier heb ik geen problemen mee. Wat de
Nederlandse leeuw is voor Hollanders is dit kruis
voor de Duitsers.
Maar eh… een heel gaaf klokje hoor! (tu)
Klopt precies :~
Ik kan me de associatie van Marc voorstellen, maar zoals André al zegt, het heeft absoluut niets met deze tijd te maken (in dat geval zou ik er ook vanaf blijven ;))
De moeite die je hebt gehad om het horloge te krijgen zal voor jou het horloge veel waardevoller maken. Bij zomaar iets kopen vergaat al snel de lol…
Ik denk dat je dit horloge lang zult houden. Veel plezier er mee.
Mooie sobere en toch fraaie anadigi, voorzien van: zonder overbodige fratsen…
Mij spreekt het horloge aan, en ik kan me wel wat voorstellen bij de zoektocht erna.