"DER KAMPF UM KRETA" Tavannes en Co. Kan iemand me helpen!

Ik doe wat zoekwerk voor een vriend die een zakuurwerk heeft van Tavannes en Co, met als inscriptie “Der Kampf Um Kreta” en “Chania” " 27/mei/1941" met logo van Groot zwaard, swastika en duikende arend.

Foto’s zijn te verkrijgen op aanvraag.
Bedankt alvast

Het belangrijkste zou ik nog vergeten!

Ik zoek dus iemand die me wat meer kan vertellen over deze zakhorloge.

Veel meer dan dat Chania de op-een-na grootste stad is van Kreta, kan ik je ook niet vertellen. De rest is geschiedenis…

Bedankt voor de reactie.

Wat ik wel al weet;
-Het boek van “Hitlers Sky warriors” gelezen en het hoge dodenaantal was nu ook weer niet een reden om iemand een geschenk te geven.
-Dat het om iemand moet gaan hoger dan de rang van officier daar ben ik zeker van (daar staat het zwaard voor), ik heb hier enkele foto’s van zakhorloges welke aan officieren werden geschonken…en die zijn niet volledig afgesloten en sober.
-In de geschiedenis van Tavannes Co is er niks van terug te vinden.
-De duikende adelaar is het symbool van de Luftwaffe, naar een ontwerp van Hermann Goering…die wou dat de adelaar anders was dan die van de Wehrmacht.
-Bij de Paratroopers van de Luftwaffe staat een duikende adelaar als symbool.
-Nummer 6 staat ofwel voor het aantal of is het het nummer van een generaal! Toeval of niet Hermann Goering had nummer 6.
-Het is een horloge welke amper tekens van slijtage vertoont.

Mijn puzzel is nog niet compleet en ik vrees ervoor dat de laatste stukken bijzonder moeilijk te vinden zijn. Vandaar hier mijn poging.

Een tip naar iemand die meer weet van militaire uurwerken is ook al welkom.

Net als Paul kom ik ook niet veel verder dan het feit dat Chania inmiddels één van de vele toeristencentra is op Kreta. Erg jammer, daar het in een kustgebied ligt met een zeer rijke historie. In een grottenstelsel dicht bij Chania is bijvoorbeeld zeer hevig gevochten tegen Turkse troepen, waarbij veel dorpelingen de grotten ingejaagd werden. Aan het einde van het stelsel was een smalle uitgang die eindigde aan een ravijn. Duizenden mensen vonden er de dood. Ik ben vaak in Griekenland geweest, maar in het huidige Chania zou ik nog niet dood gevonden willen worden.

Met andere woorden: helaas weet ik niets over het horloge :slight_smile:

Gr Ron

Hi Rudolf,
Heb je mijn PB ontvangen ?
André

Hallo Andre,

Ik heb niks ontvangen!

Mail maar naar dit adres
rv101@telenet.be

Zet de info ook even op het forum, het liefst met foto’s, kunnen wij er ook nog wat van opsteken…

Waar ergens op het forum!

En kan ik foto’s toevoegen?

Nou, in deze topic, je bent deze toch begonnen om informatie te vinden?

Foto’s plaatsen? Je foto moet online staan en als je de verwijzing er naar tussen zet is deze zichtbaar op het forum. Om dit te testen ga je naar: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,44
Heb je nog geen manier om je foto’s online te zetten? Lees dan: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Oké bedankt, ik ga vanavond wat foto’s plaatsen…

Alvast bedankt voor de Feedback.

Ik heb ook zo’n horloge…ken ik jou misschien of is dit toeval?