Op eBay ben ik twee horloges tegengekomen die me wel kunnen bekoren:
Ten eerste een maurice Lacroix chrono, edition Roger Federer. Ben zelf een tennisser , en bewonderaar van het tennisspel van Federer, maar vindt het bovenal een fraai horloge. En laat ik nou nog net op zoek Ijn naar een chrono met witte wijzerplaat.
Echter, de prijs lijkt me veel te hoog voor een tweedehands horloge. Nieuw lijkt ie al voor ruim 600 euro te verkrijgen. Wat is een redelijke prijs?
De prijs wordt bepaald door wat de hoogste bieder er voor over heeft. Ik kan je wel zeggen dat hij 300 waard is maar dat is dan wat ik er voor zou geven. Ik heb niets met Roger Federer maar iemand die een echte fan is heeft er natuurlijk weer veel meer voor over. Je zult zelf het net moeten afstruinen om te zien wat de prijzen doen. Er is niemand hier die tegen je kan zeggen wat een goede prijs is. Dat is iets wat je zelf moet bepalen. Je vertelt dat hij nieuw al voor 600 euro “lijkt” te verkrijgen. Is dat nu zo of lijkt het maar zo? Dan heb je namelijk zelf al een antwoord op je vraag.
Het zijn beide goede gerenormeerde merken dus daar mankeert niets aan.
Ik heb gezien op internet voor 600 euro, dus dat lijkt mocht er inderdaad wel vanaf.
De aangebodene is slechts 1,5 jaar oud, maar vertoont m.i. beat wat krasjes. Ik heb echter ook been idee hoe snel een horloge in waarde verminderd.
Ik heb gezien op internet voor 600 euro, dus dat
lijkt mocht er inderdaad wel vanaf.
De aangebodene is slechts 1,5 jaar oud, maar
vertoont m.i. beat wat krasjes. Ik heb echter ook
been idee hoe snel een horloge in waarde
verminderd.
Dan zou ik lekker de nieuwe versie kopen toch? Ik kan je wel vertellen dat Maurice Lacroix en Raymond Weil heel sterk in waarde verminderen. Ze zijn gewoonweg niet zo populair als een Omega, Rolex of zelfs een Seiko. De vraag ernaar bepaald de prijs. Maar je koopt een horloge omdat je hem mooi vindt en niet als investering. Er zijn maar weining modellen die in waarde stijgen of je moet je gaan verdiepen in de wereld van de G-Shock limited modellen.
Die indruk van waardevermindering had ik al bij beide merken. Snap ook nog steeds niet dat een horloge met adviesprijs 1650 euro, verkocht kan worden voor 700 euro, zoals mij is overkomen met een Maurice Lacroix pontos day date.
De Maurice Lacroix chrono Federer vind ik fraai, dat is de voornaamste reden uiteraard om hem te kopen. 600 euro heb ik ff niet liggen,dus nieuw kan ik hem niet kopen, maar wil kijken of ik hem voor 350 euro tweedehands kan kopen. Zo niet, dan heb ik een fraaie tweedehands longines chrono automaat op het oog, vrees alleen dat die ook te duur wordt voor me.
De man verkoopt meer rommel, kijk maar eens bij Tudor. Daar zitten day-date exemplaren bij met op gemaakte wijzerplaat en niet originele, lelijke wijzers. Daar durft hij dan toch nog 799,- voor te vragen…(td)(td)
Bedankt voor de waarschuwing.
Zag nog wel een duiker van Marcello c. Daar leek me weinig mis mee, op de prijs na. Hij vraagt 499, maar nieuw istie op internet voor twee tientjes meer al te krijgen.
Was met hem overigens in onderhandeling voor de Maurice Lacroix Federer, zakte hij ook enorm met de prijs, wil hij uiteindelijk 400 voor hebben. Zo zie je, gaat er dus gewoon 300 van de vraagprijs vanaf!
Die indruk van waardevermindering had ik al bij
beide merken. Snap ook nog steeds niet dat een
horloge met adviesprijs 1650 euro, verkocht kan
worden voor 700 euro, zoals mij is overkomen met
een Maurice Lacroix pontos day date.
Sommige merken gooien die adviesprijzen idd overdreven omhoog. Sommige zetten er adviesprijzen op van soms duizenden euro’s en dan is er ineens een geweldige actie waar je het horloge voor een paar honderd euro of zelfs voor tientjes kan kopen. Te gek voor woorden.
Blijkbaar zit er op de ML ook voor verkopers nog een behoorlijke marge op.