deskundige (wand- en staande) klokken gezocht

Ik heb de foto’s even laten zien aan een old timer in de klokken wereld, dit is zijn reactie:

“Voor mij is het niet interessant, comtoises brengen niet veel meer op, de andere klokken zijn merendeels van Duitse afkomst met 1 daags uurwerken.”

Zoals hierboven al aangegeven, je moet tegenwoordig met echte top stukken komen anders loopt iedereen er zo langs. Ik zou een Marktplaats advertentie plaatsen en aangeven tegen elk aannemelijk bod, met de afspraak dat ze wel alles meenemen, anders blijf je helemaal met de troep zitten.

3 likes

Nee! :roll_eyes:
(Niet allemaal) :wink:
:grin:

2 likes

Dank voor je navraag, ook dit geef ik allemaal door. Het element van ‘met de troep blijven zitten’ zal ik evenwel iets vriendelijker verwoorden. Het gaat immers om de hobby/nalatenschap van de vader van mijn kennis…

Groet, Otto

Al sinds het begin van dit forum regelmatig onderwerp van gesprek geweest.

Vergeet t maar, aantal leden bijna verviervoudigd en het aantal reacties per dag is nu meer dan toen ik een jaar of 12 geleden hier op t forum kwam per week… :sweat_smile:

Allemaal boomers wellicht :rofl:
Vestzakhorloges, postzegels, munten, etc zijn geen zak meer waard, wie zegt mij dat polshorloges over 20 jaar nog enige waarde hebben?

Onze ruim 100 jaar oude regulateur-wandklok is vorig jaar gerepareerd door een klokkenmaker uit Culemborg, Vadertje Tijd geheten. Lijkt mij wel in de buurt van Den Bosch. Was in mijn ervaring een zeer deskundige klokkenmaker; of hij ook verstand heeft van antieke klokken weet ik niet. Maar die kennis zou in ieder geval eens contact met hem kunnen opnemen. Googelen op klokkenmaker Vaddertje tijd moet zijn contactinformatie opleveren.

2 likes

Dank voor je tip. Die zal ik doorgeven.

Groet, Otto

Wie zegt mij dat over wijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

Als je de voorsteltopics leest, zie je vooral lui tussen de 25 en de 40 :tipping_hand_man:

Kun je altijd nog zelf opdrinken :innocent:

Zakhorloges zijn nog wel verzamelbaar hoor en ik merk ook dat die heel langzaam weer aan het stijgen zijn in populariteit en prijs. Natuurlijk de standaard 6 rubis nikkel zakhorloges niet maar een Ruhla polshorloge is ook nog steeds niets waard.