Details

Vakmanschap zit 'm in de kleine details, dat wordt zichtbaar en nog mooier als je kundig macro’s maakt.
Inderdaad mooi om naar te kijken.

2 likes

Klopt! Maar echte mooie macro met de telefoon is eigenlijk onmogelijk. Eigenlijk, geen enkele telefoon foto is vol van details. Maar al met al kan je mooi te posten detail foto.s fabrieken met telefoon .

Ik vind het iig een prachtig topic.

1 like

Perfect Sinn :grimacing:

Bulova Accutron, maar dat kunnen jullie zelf.ook wel lezen :grinning:

1 like

Ik blijf de plaat van mijn Tissot Couturier ook mooi vinden.

Ook een telefoon foto overigens :slight_smile:

3 likes

Zeer zeker mooi :+1:


ook maar wat geprobeerd met mijn mobieltje

1 like

Is niet te zien :wink: De aanhouder wint

Geen horloge dit keer maar de button om een Omega horlogedoos te openen.

1 like

Wederom een telefoonfoto

1 like

Macro van de indexen van de Grand Seiko.

Wel inzoomen voor maximale details.

Brilljant!

EDIT: Om het over de wijzers maar niet te hebben…:

8 likes

Blijft mooi zo’n GS

Staat dat Seiko nu verhoogd van de dial

1 like

1 like

Al opgevallen dat de seconde wijzer en minuten wijzer per-fect even lang zijn… :spy:

1 like

ohwja foto nog maar even…

Verrek, nee, maar inderdaad. Wel dat de wijzers all drie zo perfect uitlijnen (op twaalf uur bijvoorbeeld) dat er echt ook letterlijk geen spelt tussen te krijgen of randje aan te ontdekken.

Wat me verder wel was opgevallen dat de datumschijf zo strak tegen de onderkant van de plaat zit dat ik me echt afvroeg hoe die in vredesmaan moest kunnen bewegen en dan ook nog zo snel! Zit nagenoeg geen speelruimte tussen heb ik het idee.

1 like

Ja die gekke Japanners kunnen wel wat!

Through this mechanism, the date indicator driving wheel builds tension in the lever spring as it rotates, eventually releasing the stored energy when it reaches the location of the cam and driving the calendar wheel forward in just 1/2000th of a second.

While some mechanical movements possess enough torque to deliver instant date changes, Grand Seiko was the first to pioneer the mechanism in a quartz movement

Voor zover ik begrepen heb is de achterzijde van het datum venster perfect convex afgewerkt , daardoor kan het datum wiel dus ultra strak gemonteerd worden.

1 like

Zekers, een sluitermechanisme van een camera in een horloge. Je verzint het toch niet? Perfectionisme ten top. Mooi hoor.

Ben nog steeds en steeds meer onder de indruk.

Ook het gevoel dat de secondewijzer je geeft.

Veel quartz “tikken” hebben iets gestressts. Het moet en moet en moet. Bij deze (door de twee stappenmotoren gok ik) lijkt het voor het oog en gevoel echt meer een onomkeerbaar proces wat zich aan niets en niemand stoort en kalm tikt. En zo strak dat het bijna rust geeft.

Niet poëtisch gaan worden op de zaterdagmiddag Jaco… :thinking:

4 likes