Determinatie/hulp

Horloge vrienden.
Wie kan mij meer vertellen over dit horloge. Ik kocht het ooit met een lotje naar ik meen en het liep niet. Als ik hem opwond, draaide de wijzers gelijk weer als een malle en was de veerspanning eraf.
Ik hem in de kast gelegd tot afgelopen week. Stoute schoenen aan getrokken(ik kon er niet veel aan verliezen meende ik) en hem uit elkaar gepuzzeld. Kast open, uurwerk er in zn geheel uit, nog een deksel eraf en hebbes. Goed kijken (zwetend) en ja, ik dacht het gevonden te hebben. om het mijn amateurwoorden te zeggen: ik zag dat het balansje(veertje?) nog goed was en dat verklaarde wel dat de wijzers anders ook niet gedraaid zouden hebben tijdens bovenstaande.
Maar het radje? zat niet meer op zn plek. ik dacht dat het asje uit het gaatje was gegaan waar het hoorde en dus zat het scheef.Ik heel voorzichtig met een naald ertegen geduwd en flopsakkeej, op zn plek.

opwinden en lopen!!!
Per 24 uur een 7 minuten achter maar anderhalve dag loopt het op 1 opwind beurt. Ik gok dat het klokkie uit 1920??? of iets komt gezien de oude staat en opbouw van bandje? veel weet ik er niet van hoor, maar dat zal jullie wellicht niet ontgaan zijn.
Maar er staat in het achterdeksel nog wel eea gemerkt en 1 daarvan uit 1949. wie wil en kan me dus meer vertellen over dit niet erg kwalitatief hoogstaand uurwerke.(ik zie tenminste weinig stenen?)

zie foto`s.

Hartelijk dank en groet, jaap

Dat is nog eens een meevaller, alleen een asje die scheef gemonteerd zat. (tu)
Het Horloge heeft een wat goedkoper cilinder uurwerkje, die zijn over een heel lange periode gemaakt.
Als je de kompasnaald in het midden van de S ( slow) en F (fast) schuift heb je zomaar kans dat hij beter op tijd loopt.
Groet, Chris.

Lijkt mij idd een 20-30er jaren art deco horloge dat dus ondanks een simpel uurwerkje toch nog loopt na al die tijd.

niemand enig idee welk merk het betreft en of het naar iets te herleiden is via internet.
Staat geen merk op nog in, en ik kom ook niet verder met zoeken naar leeftijd en of evt produktie jaar.

bvd Jaap

langejaap Schreef:

niemand enig idee welk merk het betreft en of het
naar iets te herleiden is via internet.
Staat geen merk op nog in, en ik kom ook niet
verder met zoeken naar leeftijd en of evt
produktie jaar.

bvd Jaap

Ik heb eens een site gezien waarbij je aan de hand van bepaalde kenmerken van het uurwerk meer over het caliber kon vinden, maar ik weet de site niet meer.
Ik dacht dat het Ranfft.de was, maar daar kan ik het niet meer vinden. Het moet ooit een keer op het forum gestaan hebben, je moet maar even zoeken.