Deze advertentie pakt me!

Foto van een advertentie (dus niet al te best):

Iedere keer als ik dit horloge in een advertentie voorbij zie komen, betrap ik mezelf erop dat die mijn aandacht volledig opeist. Andere horloges bekijk ik wat globaal, maar bij deze gaat de neus wat dichter naar het papier en bestuur ik ieder aspect veel gedetailleerder. Ik vind het een prachtig horloge. Kleurgebruik (mooie accenten), layout wijzerplaat (niet te druk, maar ook niet heel steriel, prachtige indexen passend bij het logo), wijzers (helemaal mijn vorm, mooie oranje secondewijzer!), pushers (met dat ruwe randje, hmmmm), etc. past helemaal bij mijn smaak. Nu ben ik benieuwd:

1. Wat vinden jullie van dit horloge?
  2. Wie heeft hem en wat zijn de ervaringen?
2 likes

Mooi horloge die Heritage!. Ben zelf voor de Pelagos gegaan. Zou 'm in ieder geval kopen bij een officieel Tudor retailer. Ik heb goede ervaring bij S&C. Nee ik werk hier niet en heb er ook geen aandelen. :smile:
Succes met je keuze!

1 like

Ik vind de Pelagos en BB veel mooier.
Meest storende bij deze vind ik de ronde index links en een vierkante rechts?
De drie knoppen vind ik ook minder.
Maar als jij 'm geweldig vindt…wie ben ik dan :slight_smile:

2 likes

Vind dit een heel geslaagd model! Jaartje of wat geleden zag ik er regematig een paar langskomen op HF. Dus waarschijnlijk circuleren deze nog wel ergens, hier. Een heeft volgens mij al een hele rits eigenaren gehad. Was volgens mij ook een in deze kleurstelling.

1 like

En het leuke is, dat dergelijke chrono’s in de jaren 70 gemeengoed waren. Zoek maar eens op ebay naar : “valjoux 7734”.

1 like

Oeh! Je hebt helemaal gelijk! Mooi spul!

3 likes

Ik vind beide mooier dan de Heritage. Maar mijn smaak is ondergeschikt. Vindt jij 'm mooi en heb je het geld? Dan doen!

2 likes

Er staat er een te koop op marktplaats. Toevallig heb ik de eigenaar ontmoet. Ik heb zijn omega seamaster 300, oude model overgenomen.
Ik vond het een prima kerel.

Hij vertelde toen dat hij zijn Tudor ook te koop ging zetten. Volgens mij omdat hij geld nodig heeft voor verhuizen of trouwen oid.

Ter info…

1 like

Op de wijzers na is dit een gaaf horloge…de wijzers hadden iets sierlijker gemogen. Denk hierbij aan de wijzertjes van een Omega duiker…Maar jij vindt dit een prima klokkie en daar gaat het om. :smile:

1 like

Tja ik moet zeggen dat ik dit ook een mooi tkkertje vind en er ietsje langer na zit te staren als anders.
Ik denk dat het oranje er iets mee van doen heeft.

1 like

prachtig klokje, geslaagde re-issue van het origineel, maar voordat je er blind een gaat bestellen, zorg dat je hem live ziet, de kast is namelijk erg dik, dat was voor mij een deal-breaker

1 like

Ik vind het horloge wel mooi maar niet mooi genoeg want ik krijg er qua look een hoog TW Steel gevoel bij.
Waarmee ik niet zeg dat TW Steel niet leuk is voor het geld dat ze kosten.

Ik vind hem eerlijk gezegd lelijk.

Mijn beste,

Werkelijk een schitterend horloge!!

Filipucci, te Maastricht heeft een Tudor Heritage chrono te koop.
Ik kijk dan ook regelmatig naar de mooie plaatjes.
(Morgen Vaderdag, dus wie weet) :gift:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Ik heb hem gehad, erg mooi afgewerkt horloge dat met stalen en de nato band komt. Toch weer verkocht omdat het geen Rolex, Omega of Breitling is. Die trokken me meer dus ruilde ik hem in…

1 like

heel mooie Tudor. Is er ook met een blauwe plaat en oranje accenten, voor als je van kleurtjes houdt !

1 like

Tudor doet het de laatste jaren weer erg goed. En dat is eigenlijk begonnen met dat model. De modellen zien er goed uit, de bouwkwaliteit is top en er zit een betrouwbaar werkpaard in. Nu zijn de chrono’s een kleine uitzondering daarop, want de module die ze gebruiken is lastig om te laten maken/servicen. (Worden meestal in hun geheel vervangen).

Enige puntje wat iets minder is; De hoogte van de kast icm de positie van de lugholes. Op staal merk je er niet veel van, maar hang de nato erop en je kijkt tegen die gigantische kast op. Het heeft bij mij even geduurd voordat ik er aan gewend was. Weet niet of het ook het geval is bij de Ranger en de North Flag, maar de chrono’s, black bay en pelagos hebben alle drie dit ‘probleem’.

Maar bepaal zelf maar hoe erg ik dit probleem vind :wink:

2 likes

Het komt wellicht door de kwaliteit van de foto dat dit zo lijkt, maar dat is niet zo hoor. In de identieke uitsparingen, liggen beide ronde indexen.

Je bent niet de enige die de kasthoogte aankaart als minpuntje. Ook Monaco heeft me hierop gewezen. Het enige wat me een beetje tegenhoudt, is dat ik juist enige tijd geleden de collectie uitgedund heb om me meer op 1 merk te gaan richten. Zou ik deze aanschaffen dan loop ik het risico dat de hele riedel weer opnieuw begint… :grin:

Ik zie het inderdaad!
Was beetje onduidelijk op de foto.
Maar ik zou persoonlijk dan toch voor de snowflake gaan :wink:

1 like