Deze Aero Neuchatel komt binnenkort binnen, iemand bekend met dit merk?

Zojuist van een mij bekende Duitse hobbyhandelaar, die zich geheel op vintages toelegt, deze Aero Neuchatel automaat (ETA 2784) gekocht. Gaat morgen op weg, zal dus -na de Duitse en Nederlandse post overleefd te hebben- normaliter medio volgende week hier arriveren :-):

Wie heeft ook een horloge van Aero Neuchatel of weet iets meer van dit merk?

Vriendelijke groet,

Gevonden via watchconcepts.com:

AERO Watch SA, located in the city of Neuchatel, heart of the Swiss watchmaking region, has specialized in the manufacturing of the highest quality Swiss Made pocket and wrist watches since 1942. This new collection of Swiss Made mechanical wrist watches shows a historical transition from a pocket worn watch into a watch worn on the wrist. It was during the era of World War I, when this transition has first started to transpire. Lugs would be soldered to an existing pocket watch case and worn on the canvas strap on the wrist - thus giving birth to a first wrist watch. Hence it was for a largest pocket watch producer like AeroWatch to unveil this uniquely executed product of a refined Swiss wrist watch, utilizing all of the latest in the watchmaking technology with classical and timeless, turn of the last century, watchmaking design.

Het is in ieder geval gewoon Aero, Neuchatel is de plaats waar de fabrikant was gevestigd. Ik heb bijvoorbeeld een Nivada (merk) Grenchen (plaats).

Anyway, een leuk horloge, dus veel draagplezier!

Wat een leuk horloge! Is de originele(?) band nog een beetje mooi op lengte?

Jazeker, de band past (heb ik eerst even nagevraagd :-)). Heb zelf een pols van ca. 17,5 cm, deze band past volgens de verkoper ruim voor zo’n omvang. De band lijkt mij origineel, aangezien deze mooi past tussen de aanzet. De aanzet is trouwens 18 mm, van dat formaat heb ik ook enkele mooie bruine lederbanden, waaronder de racingband (met ‘pinholes’) die ik voorheen altijd op mijn Mondia Orbitron droeg, ik denk dat die hierbij heel goed past.

Mvg,

Ik ken het merk niet…maar wat een mooi horloge… die witte eilandjes rond de indices… schitterend… rode wijzers… helemaal goed… Ja… een Rally bandje met gaten zal schitterend passen bij deze klok!.. ik duim voor je dat ie snel en zonder brokken op je mat ploft …

Dank je, Jan, kanniewachten tot ie aankomt, ben er nerveus van :-), grotendeels omdat op de verkoopfoto’s de kleur van de wijzerplaat niet duidelijk zichtbaar is. Het zou kunnen zijn dat het blauw mij ofwel helemaal verliefd maakt ofwel dat ik 'm te groenblauw vind, in dat laatste geval zal ik 'm waarschijnlijk weer van de hand doen want ik had al een aantal groenblauwe wijzerplaten en daar raakte ik op uitgekeken…

Mvg,

erg leuk en ziet er goed uit voor een oudje. Veel plezier er mee!

Vandaag ontvangen en helemaal naar wens, incl. het blauw van de wijzerplaat; echt blauw, niets groenblauw/aqua zoals ik een beetje vreesde… dus: blij!

Hier de foto’s:

Pas na enkele foto’s kwam ik erachter dat ik 'm natuurlijk nog moest bewegen om 'm te laten lopen, dus enkele foto’s laten dezelfde tijd zien :sunglasses:

Vriendelijke groet,

Bedankt voor deze info! Zojuist foto’s geplaatst want de Aero is binnen :slight_smile:

Mvg,

Ja, hij is mooi, Xavier (tu)
Beide banden staan 'm goed.
Geniet ervan :slight_smile:

Ik baal enorm. Van de persoon die mij dit horloge heeft gekocht, had ik -gezien een eerdere positieve ervaring en gezien goede referenties op Uhrforum.de- niet verwacht dat hij mij een probleemhorloge zou leveren c.q… zou oplichten (oplichting verwacht ik overigens van niemand…). Zoals op de volgende foto te zien is, loopt de secondenwijzer tegen de minutenwijzer aan. Want de secondenwijzer is zoals eveneens te zien is, omhoog gebogen… Dus heb ik mij beklaagd en zal deze weer teruggestuurd gaan worden, hopelijk kan hij 'm repareren.

Mvg,

Balen voor je, ik hoop voor je dat het niet teveel moeite is om hem heen en weer te sturen.

FF naar een horlogemaker… Klusje van niks!

Toch een leuke aanwinst en voor straks veel draagplezier gewenst!

Volgens de verkoper heeft hij het horloge uitgebreid getest en was alles nog goed voordat hij hem verstuurde, de enige manier die hij kon bedenken waardoor dit zou kunnen zijn ontstaan is als het een flinke klap heeft opgelopen toen het onderweg was (maar het horloge kwam onbeschadigd aan, en daar kan zo’n wijzer toch niet verbogen van raken??). Anyway, volgens jou en ook volgens hem zou dit voor een horlogemaker een klusje van niks zijn, zal dus even ergens langsgaan en zien of men dit inderdaad snel en gunstig kan fixen.

PS: Ik vertrouw de verkoper nog maar vind e.e.a. wel vreemd…

Mvg,

Het is op zich ook wel logisch dat de verkoper zegt dat het voor verzending prima liep?
Het zou vreemd zijn als hij zei:
‘Klopt ik wist dat het niet deugde, maar ik gokte er op dat je er in ging trappen’ :wink:

Zelf heb ik ook weleens een horloge met verbogen wijzer(s) ontvangen en ook die verkoper gaf de posterijen de schuld plus een een ‘bekijk het verder maar’.
Kein gewährleistung etc blabla.
Beetje druk op de ketel houden doet vaak wonderen :slight_smile:

Hij gaf aan dat ik 'm terug mag sturen en mijn geld zal terugbetalen, hij vindt het ook vervelend, maar ik vind het horloge te mooi om weer terug te geven, wil er dus eerst even een horlogemaker naar laten kijken.

Mvg,

Vanavond het horloge weer opgehaald bij Uurwerkatelier F.J. de Groot, minutenwijzer is teruggebogen, dus de secondenwijzer blijft er niet meer achter haken, nu kan de ETA 2784 ongestoord zijn werk doen, hopelijk nog lang en goed. Van 't weekend maak ik nog wat foto’s.

Mvg,

Nu, ruim 27 uur na het ophalen, loopt deze nog op tijd, blij mee!

Eerder vanavond nog even deze plaatjes gemaakt:

Vriendelijk gegroet,