Deze Alpina?

Beste forumleden,

Al geruime tijd ben ik op zoek naar een mooi sportief automatisch horloge.
Aangezien er zoveel op de markt is is de keus lastig, totdat ik een goede recensie (Chronos) van onderstaand horloge las.
Ik vond 'em gelijk geweldig. Enige nadeel is misschien de grootte maar des te meer een reden om 'em te passen :wink:

Alpina Avalanche Extreme Regulator Full Black

Nu mijn vraag. Wat vinden jullie van dit model en van Alpina in het algemeen?

Hij is echt te groot, niet zozeer door de breedte, maar de rubberband is voorzien van iets waardoor ie niet flexibel is.(bij de aanzet)
Laat dus een groot gat tussen pols en band achter.
Niet mooi!
En het is een handopwinder, geen automaat

Wijzerplaat vind ik gaaf. De rest niet zo. En verder heb ik het niet zo op regulateurs, tenminste niet voor dagelijks gebruik.

Je hebt gelijk is indd een handopwinder. Was in de war met Avalanche automatic.
Indd niet erg plezierig van de ruimte tussen band en pols.
Nog meer mensen ervaring hiermee?

mooi klokkie,
ik weet verder weinig van dit merk, tis wel al 100 jaar oud,
die band zit er inderdaad wel vreemd aan gefrommeld

benieuwd wat zo’n origineel bandje dan kost bij Alpina, als je na een jaar of wat , een nieuwe nodig hebt.


word aangeboden op eBay rond de 1000 euro. diameter is 42mm - saffier glaswerk -200 meter waterdicht

groet André

Nadeel van zwarte kasten in het gebruik is dat het zwart begint te vervagen in de loop der jaren, waardoor het gaat ogen als een goedkoop prul.

Genesis

andre Schreef:

mooi klokkie,
ik weet verder weinig van dit merk, tis wel al 100
jaar oud,
die band zit er inderdaad wel vreemd aan
gefrommeld

benieuwd wat zo’n origineel bandje dan kost bij
Alpina, als je na een jaar of wat , een nieuwe
nodig hebt.

word aangeboden op eBay rond de 1000 euro.
diameter is 42mm - saffier glaswerk -200 meter
waterdicht

groet André

De totale diameter incl. bezel is 48 mm echt groot : http://www.swisstime.ch/products/Products.asp?LANGUAGE=E&PRODUITS_ID=1361

ik vind het wel een leuke klok om te zien…maar hij is idd niet klein met 48mm…al zegt een maat niet altijd wat en zou ik hem gewoon een keer gaan passen…dan weet je het snel genoeg.

Ik wist niet dat het zwarte PVD in de loop der jaren gaat vervagen.
Dat lijkt me inderdaad erg hinderlijk. Ik bedoel voor dat geld wil je niet dat je kast er goedkoop uit gaat zien.

Size does not matter…

Ik vind het een mooie en hele stoere klok, het merk heeft ook een mooie historie.

Klopt, hij is 48mm.

Ik heb 'm pas geleden om gehad en het draagt niet als 48mm. Als je 'm om je pols hebt, zit ie ‘‘gewoon’’ comfortabel.

Bij mij sloegen de vonken echter niet over…dus niet gekocht.

volgens mij is hij er ook in een beschaafde 42mm…

groet Arno.

RichardT Schreef:

.
Bij mij sloegen de vonken echter niet over…dus

niet gekocht.

Had dat ook te maken met die verkoopster van Strego in Haarlem, die weet niet eens het verschil tussen een quartz en een automaat :sunglasses:

Peter,

You’re right! :slight_smile: Dramatisch…

Vervagen valt echt reuze mee. PVD wordt niet alleen zwart, maar kan ook met goud gedaan worden. Je kunt dus ook een PVD kast hebben met een gouden uiterlijk.
Het is natuurlijk niet krasvast en krasjes vallen sneller op en zijn niet weg te halen.
Maar vervagen…na 30 jaar misschien een beetje

Leuk om te lezen dat er zo verschillend over deze klok gedacht wordt.
Ik blijf de Alpina erg mooi vinden en moet 'em zeker snel gaan passen.
Bedankt voor de reacties zover.

George Schreef:

Size does not matter…

Leuke uitspraak George, maar als hij te groot is heb je er niet veel aan…