Deze gaat echt schokken

enfin, mechanisch tikkken ! :smiley:

Zelfopwindertje ( wat 'n woord :wink: ) Du Bois 1785

Ik bedoel dus eentje-die-ik-zelf-moet-opwinden :wink: ( géén automaat )

Mooie klok hoor.
Klassiek design
Prachtig…

Erg mooi. Ik wilde net zeggen of je je wel had gerealiseerd dat dit een opwinder is maar dat had je blijkbaar al gemerkt :smiley:

Ik had me verkeerd uitgedrukt :wink:

Mijn beste,

Het houdt maar niet op die prachtige en zeker bijzondere horloges welke “gij” (dit is toch de correcte vlaamse aanspreektitel hé) de revue laat passeren.
En ook dit horloge is weer het toonbeeld van een horloge ‘pur sang’, van een tijdloze klasse waaraan men nog veel plezier kan beleven.
Veel succes ermee (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Het is geen nieuwe aanwins, noch NOS.
Het is het horloge mijner “Plechtige Communie” ( 12 jaar was ik toen…waar is de tijd… )
Geserviced door Freddy en aldaar voorzien van enen Lézard :wink: ( Hé, dat rijmt ! :smiley: )

leuke aanwinst (tu)

Mooie aanwinst (tu)

Eindelijk een echt horloge in je collectie, zonder die vreselijke batterijen en hinkende secondewijzers :D:D

Marc-B1,
Je laat ons weer genieten van een prachtig klokje. Een bijzonder mooi kado. (alleen die sigaren vind ik helemaal niets) Ik kreeg een bord en een beker bij mijn heilige communie in 1959. Die heb ik nog. Ik had echter liever een mooie klok gekregen. Maar ja, je moet maar denken dat ik er nog heel veel door mijn handen ga krijgen.
Veel draagplezier.
Groeten, Ben.(…!)