Ik heb een logee, hoe komt dat zo? Nou dat zit zo:
Een vriend van me is helemaal gek van Panerai, maar 1 ding is jammer Panerai is nu nog niet bereikbaar voor hem, en nu het zoeken naar een alternatief dus begonnen! Ik ken ik hier wat mensen persoonlijk en ik kon deze MM lenen om hem aan hem te tonen, hij is nog niet helemaal overstag, maar het is een feit dat het een indrukwekkend horloge is, je vraagt je echt af hoe ze het kunnen maken voor het geld, en andersom bedenk je dan ook hoe Panerai het kan maken om zoveel geld een horloge te vragen
natuurlijk speelt bij de laatste heel veel gevoel en history mee, dus er zijn altijd gekken(zoals ik) die ze nog kopen ook!! 
Het is niet de bedoeling om er een hele review van te maken, want het zijn 2 totaal andere modellen, maar ik maak er wel wat leuks van, ook heb ik wat foto’s gemaakt, ik ben geen prof dus de foto’s zijn niet top helaas, ik had vreselijk veel last van reflecties!
Ok dit is de Marina Militare zoals ik hem overhandigt kreeg van mijn forum vriend, de eerste indruk is dat het een zware jongen is ( ik heb het over het horloge! ) de looks en het gevoel zijn goed, mooie stalen band, stevige kast die natuurlijk op de luminor kast lijkt, ja het maakt een solide indruk, ook al zie ik hem liever op leer, maar dat is zo geregeld
het horloge is uitgevoerd met een gang reserve indicator een datum en een kleine seconde wijzer op 9 uur.
En dit is de mijne een Pam 005, is super om ze zo naast elkaar te hebben liggen vind ik, zeker omdat ik ook een MM overwogen heb :), de mijne heeft dus alleen een kleine seconde (rommel ding) 
Ok het is dus China tegen Italië, puur op eerste indruk, dus puur looks staat het 1-1
een leek ziet echt geen verschil tussen deze 2 kanonnen!