Deze is onderweg

Ik was op zoek naar een horloge met blauwe wijzerplaat en stalen band. In eerste instantie wilde ik voor een Seiko Seamaster (komt ook nog wel hoor) gaan maar ik wilde toch iets anders. Mijn oog viel op Orient. Dit merk spreekt me aan omdat je het hier niet ziet liggen bij de juwelier. Ik kan niet wachten dus hier zijn alvast een paar fotos. En een vraag. Wie weet waar de druknop voor dient?

Ik vermoed voor het verzetten van de dag/datum

Dat vermoeden heb ik ook maar ik vraag me dan af hoe precies.

Door er op te drukken, denk ik.

Dit zegt iemand op watchuseek:
Crowns: Typical Orient quick day change button at 2 o’clock, with screw down for rated 200m water resistance. The main crown at 3 o’clock is for quick setting the date at the first click, setting the time at the second. My only quibble, it is a bit hard to grip with the crown guards for a screw down crown. The 2 o’clock crown doesn’t dig into my wrist.

overigens, op de orient site kun je alle gebruiksaanwijzingen downloaden

Ik ga even op de site kijken… Hij is wel mooi toch? :smiley:

Kijk anders ook eens op het Seiko en Citizen forum (engelstalig). Daar is een schat aan informatie over oa Orient te vinden.

Ik geloof dat Morse net dezelfde heeft.

De wijzerplaat is in een heel mooi glanzend (diep)blauw (tu)

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,75563,75661#msg-75661

Klopt ik had Chris ook al advies gevraagd via PM. En als Morse er een heeft moet het wel een kwalitatief goed horloge zijn. :wink:

Even een tip voor als dat ooit nodig mocht zijn;

Juwelier van Maanen in Veenendaal heeft nog een overvloed aan Orient onderdelen.

Bijna vergeten, dus even editten… Alvast veel draagplezier gewenst.

Verkopen ze daar ook Rubberbanden van Orient? Met de dolfijnen er op?

Daar kom je maar op 1 manier achter he :wink:

Ik zoek al maar volgens mij hebben ze geen site. Veenendaal is ook niet ff op de hoek maar misschien ga ik ze wel eens bellen.

Net gebeld met van Maanen.qoute"Orient? Orient? Nee dat verkopen we al jaren niet meer."
Jammer.

Hij is mooi! Een Orient met een uurwerk van Seiko, en de vorm van een sub, kan weinig aan misgaan :slight_smile:

Waar heb je hem besteld, bij een winkel of ebay?

Groeten,

Martin

Op Ebay. Komt uit florida. Voor exacte gegevens kan je me pm-en

Mooi horloge Dreski!

De kleur blauw en het model doen mij denken aan mijn blauwe Tag Heuer Aquaracer, die op zijn beurt weer lijkt op…etc. etc.

Maar ik vind het een mooi ding en ook nog eens een koopje! Ik wens je er veel plezier van en mee!

Ik heb exact hetzelfde horloge.
Het is in het echt ook echt een hele mooie kleur en de streepjes van de minuten liggen mooi in een schuine rand.

De bovenste drukknop is alleen om de dag te verzetten. Je draait gewoon het schroefje los en dan kun je de knop indrukken.
De onderste is voor tijd en datum te verzetten.

Het enigste jammere (aan de mijne dan) vind ik dat de sluiting van de band niet helemaal aansluit op het horloge.

Verder erg mooi horloge.

Mvg, Marco

dreski Schreef:

Net gebeld met van Maanen.qoute"Orient? Orient?
Nee dat verkopen we al jaren niet meer."
Jammer.

Dreski ik had het ook niet over de verkoop van het merk he…
Daarom zei ik ook onderdelen, in geval van eventuele reparaties :wink:

Heel mooie klok, en goed waterdicht , als we mogen geloven wat op de wijzerplaat staat.
O ja, ook de Orients zijn niet op te winden.
Een paar jaar geleden ook een uit de VS laten overkomen, de linkse.
De rechtse is een oude handopwinder.