Welk uurwerkje is dit?
Ik ben nog aan het uitkijken naar een iwc met jlc 839 erin.
Ziet eruit als de specificatie van een standaard offerte voor een mechanisch uurwerk.
Demagnetiseren van een Quartz uurwerk??
Lijkt me sterk. Er zitten notabene magneten inā¦
839 is de voorloper van de 849 of ook bekend als ā ultra thinā
Dat is een 891-2 uurwerk.
Yep⦠Algemeen onzinnig tekstje bij een wel bizar dure servicebeurt.
Hier zit een 630 in
Daarom staat er ook āindien van toepassingā achter, denk ik.
Klopt. 849 heeft een extra jewel en andere bruggenstructuur. Ik vermoed dat je er wel eens aan hebt gewerkt? Is het zo stevig gebouwd als dat online wordt beweerd? Dat blijft toch het heikele punt van die ultra thin uurwerken
Heb al best wat 849 uurwerken gerepareerd en het is allemaal wat dunner gebouwd. Vooral de veerton, die aan een zijde gelagerd is en de speciale balans zorgen voor een dun uurwerk.
Zou niet adviseren om de platine in een Bergeon klem te zetten bij het de- en monteren! Enigste puntje is de beperkte gangreserve van ongeveer 35 uur.
Maar we dwalen compleet af van de vraag van TS!
Niet de mooiste jlc die ik gezien heb⦠en een quartz.
⦠en matige fotoās. Vind ik italie zelf een beetje ver weg om te ruilen.
Zou liever een andere ruildeal opzoeken.
Dank allemaal voor de input! Op zich ben ik wel liefhebber van gecompliceerde mechanische uurwerken en wat bescheidener afmetingen kast, dus vandaar mijn initiƫle interesse in dit horloge. Er zijn dus wel wat kanttekeningen waarvan denk ik de belangrijkste is dat het horloge weinig courant is.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat als het horloge er āliveā goed uit ziet ik het toch wel een aardig horloge vind. Een JLC chrono/date in goede staat is nooit iets om je voor te schamen natuurlijk, zelfs als het een quartz is En misschien wel aardig om erbij te vermelden is dat het horloge bij de de ruil + cash hooguit 20% van de prijs uit zal maken en mijn eerste prioriteit is dat ik mijn eigen horloge goed verkoop. Een leuk horloge voor weinig erbovenop is bonus.
Hoe dan ook, ik laat weten of ik er op in ga. Zo niet, dan verwacht ik dat mijn horloge wellicht over een paar weekjes op het forum verschijnt
Bedankt voor de tip. 3,5K ging ik er ook nooit voor betalen, maar had hem zelf zo rond de 2,5K gewaardeerd als hij in goede staat blijkt te zijn. Dus als ze op Kleinanzeigen voor 1,5 te vinden zijn is dat weer mooi meegenomen mocht het tot een onderhandeling komen. Dank dus @Jim-1
Update
Toch de deur eens op een kier gezet. Was benieuwd wat hij zou zeggen. Lang verhaal kort: hij had een bod van 5k gehad op een ander platform maar wilde de 30% commissie daar niet betalen. Maar het horloge was dus wel 5k waard volgens hem. (zān vraagprijs was 3400 :D). Van het horloge wat ik te koop had voor 15k zei hij vervolgens dat die toch wel voor 4k (slechte staat) tot 6k (mint) te koop waren (in werkelijkheid 9.5 - 14.5). Ik heb het gesprek daarop maar vriendelijk afgesloten, maar had het idee dat hij ging voorspiegelen dat ruil + 1k een eerlijke deal zou zijn.
Zou willen klagen dat je niemand meer kan vertrouwen tegenwoordig, maar eerlijk gezegd heb ik me wel vermaakt
ach, je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij het probeert.
Eens goed mee lachen en op naar een volgende/andere.
Vind het altijd zo vreemd dat mensen de jackpot willen met minimale fotoās en beschrijving.
Als je goed wilt vangen steek dan ook even wat moeite hierin, desnoods iemand bellen die wel fotoās kan maken.
Dit topic mag op slot wat mij betreft