Ik krijg in een gesprek via een ander platform over de verkoop van een horloge van mij de optie aangeboden om een Jaeger-LeCoultre Master Control Crono in de deal te betrekken. Trade + cash zeg maar. Ik vind het best interessant omdat ik (behalve een reverso) geen Jaeger heb en deze best mooi vind. Maar ik heb verder weinig kennis van dit merk, dus vandaar mijn vraag naar jullie mening.
Het gaat me in eerste instantie niet zo over de prijs, alhoewel ik niet zal protesteren tegen meningen daar over Daarbij is mijn vraagprijs in deze deal ook vrij stevig dus dat komt wel goed. Het gaat me meer om ervaringen met dit model en caliber. Zoals mogelijke problemen specifiek voor dit model, waardevastheid, hoe courant, kosten onderhoud, etc.
Er is ook een IWC uit de Fliegerserie met hetzelfde uurwerk. Ik kan over dit uurwerk niet oordelen, maar het bewuste model is altijd in schaduw blijven staan bij de andere, mechanische, Fliegeruhren. Ik zou voor deze JLC geen enkele interesse hebben.
Ok, ik begin een trend van gebrek aan enthousiasme te bespeuren ben nog wel benieuwd of er naar mate de prijs zakt meer enthousiasme zou zijn. Er moet nog onderhand worden namelijk (als het al zo ver komt), en voor ieder horloge geldt natuurlijk; als de prijs laag genoeg is…
Nog extra puntje qua info: hij heeft in 2018 voor het laatst een service gehad a 1300 euro.
Is een beetje ondergewaardeerd horloge dat in mijn ogen goed draagbaar is. Voor revisie van het uurwerk hoef je je geen zorgen te maken. Is prima te doen door iemand met kennis en ervaring hiermee.
Plattere chronograaf vindt je niet in dit segment. Misschien zakt de prijs nog een beetje door gebrek aan belangstelling
buiten dat ik het een prachtig horloge vind qua design en een leuk bescheiden maatvoering, is er al e.e.a. gezegd over het uurwerk. Hoewel met een service van 2018 zou het nog wel even goed moeten gaan denk ik.
Voor een niet gecertificeerd JLC horlogemaker misschien wel. Jaeger levert alles nog en met normaal onderhoud vallen de kosten mee van deze kwarts chronograaf
De onderhoudskosten van 1300,- zullen met wijzerplaat, wijzers en drukkers en of kroon geweest zijn.
Ja is niet in de fabriek gebeurt of bij een AD, wel gewoon behoorlijke Duitse juwelier zo te zien. Meerwerk zo te zien alleen polijsten en kroon+drukknop vervangen. Dus alsnog vrij stevige prijs.
Volgens mij zit trouwens in de IWC DaVinci van m’n moeder hetzelfde caliber en heeft die bij de fabriek eens een service gehad voor 500 euro. Weet alleen niet of dat een uitgebreide service was.
Geen idee van het uurwerk…maar er zit letterlijk niet één scherpe foto in de advertentie…dus tenzij de verkoper met iets beters zou komen, zou ik met er net aan wagen…geen idee wat je in huis haalt zo…
Oh…en een foto met de datumschijf tussen twee data…brrr…
Voor de foto’s gaat hij geen prijzen winnen nee. Maar op zich maakt dat niet zo uit aangezien het om een ruil + cash zou gaan. Dus samen aan tafel zodat we beiden rustig kunnen bekijken wat we in huis hebben.
Eind jaren '70 tot ca. 2000 meen ik.
Ervoor hadden ze de Pellatons, sinds de 80’s en erna (ook) ETA. Inmiddels ook weer Pellaton-based eigen uurwerkjes.
Ik heb er in elk geval 2, met hetzelfde (basis-)uurwerk, de ene is een birth year IWC ultrathin met dit uurwerk van JLC en 0,0 aan decoratie. De andere… zie de foto, die is uit 1997.