Deze kon ik niet laten liggen

Mijn kleine Roamer heeft er een grote broer bij gekregen!
Zaterdag was ik bij mijn favoriete juwelier en laat deze nu net een aantal horloges in de opruiming hebben. Waaronder een aantal Roamers. De verkoopcijfers schijnen een beetje tegen te vallen, dus vandaar.
Mijn nieuwe aanwinst is een Roamer La Grande met een handopwind uurwerk ETA 6497.1. Met een diameter van 44mm. is hij best fors. Maar vergeleken met mijn U-Boat U-53 valt alles mee :wink: Standaard wordt hij met een zwart lederen band geleverd, maar vind vind ik toch net even mooier. Door het oranje van de band valt de bewerkte wijzerplaat beter op.

Hier een gezellig familieportret. :slight_smile:

Dat is toch weer een mooi klokkie (tu)

jep zoals je zegt : grote broer :smiley:
mooi klokje heej !

switt

Big is beautifull (tu)
mooie combinatie band - horloge
zowel voor en achterkant , mooi design

Groet André

Erg fraai!

Topklok !

Netjes hoor. Band maakt hem ook helemaal af!

Van harte en veel plezier met zowel de grote als d ekleine :smiley:

zozo dat is een mooie aanwinst !

Erg goede keuze zeg…
Ik zag deze Roamer een tijdje terug in de Watching staan toen knalde hij er al uit mede door de kleuren echt super.

Veel plezier ermee!

Robbie

Heel mooi, vooral ook in deze afmeting. Zie ik het goed, zijn de lugs mat gepolijst, of id dat een reflexie?

Heel goed opgemerkt Jürgen.
Inderdaad de lugs zijn mat gepolijst, maar dan alleen de bovenzijde. Bij de Skeleton is dat hetzelfde. De kast van de La Grande is helemaal gelijk aan de van de Skeleton, alleen dan een beetje uitvergroot.

Mooi horloge met een super uurwerk!

Bedankt voor de leuke reacties. Ik heb eigenlijk nog een vraag over het uurwerk. Als ik de kroon uittrek om het uurwerk bij te zetten blijft de secondewijzer gewoon door lopen. Dit heb ik bij mijn andere horloges nog niet meegemaakt. Is dat normaal bij een handopwind uurwerk?