Deze man verkoopt fakes

Ik zal 'm morgen eens mailen.

M.

thieuster Schreef:

Ik zal 'm morgen eens mailen.

M.

Ben erg benieuwd en nogmaals vind het leuk hoe je alles uitzoekt en met ons deelt!!

Hier net zo, ben er wel nieuwsgierig van geworden zeg.
Helaas heb ik de kennis niet om het zelf uit te zoeken…

Als ik dit topic lees, begin ik me steeds meer af te vragen of kennis nu een bijdrage levert aan geluk of dat het je in deze gevallen juist verrekte moeilijk maakt om geluk te vinden. Even concreet:

• Ik koop een horloge niet geremd door enige kennis en ben zo blij als een
    tornado op een camping t.o.v.
  • Ik heb heel veel kennis, maar kan maar geen horloge vinden dat voldoet aan al die kwaliteitseisen die daaruit voortvloeien.

Menno heeft verschillende dingen gezegd die kloppen: inhoudelijk t.a.v. de horloges die blijkbaar in sommige gevallen niet geheel ‘kloppen’, maar ook dat het mooie horloges kunnen zijn als je je daar niet aan stoort. Het enige wat dan nog rest is de vraag: Is de prijs dan gerechtvaardigd? Maar als je iets echt mooi vind dan bepaal jezelf de prijs en is die dus altijd gerechtvaardigd. Je komt pas in de problemen als je hem dan weer wilt verkopen. Daarnaast is het natuurlijk relevant om te weten of de verkoper dit geweten heeft c.q. of er sprake is van bewuste misleiding. Dit laatste zullen we echter (denk ik) nooit te weten komen.