Koop de Tissot als je altijd een glimlach op je gezicht wil krijgen als je naar je pols kijkt, aangezien het horloge naar je lacht Van deze twee zou ik voor de Hamilton gaan.
Als je kan aangeven wat je wensen zijn behalve prijs dan kunnen we je wat beter adviseren.
De Hamilton spreekt me veel meer aan. Een Tissot prs 516 is misschien ook wel iets voor je! Dat vind ik in dit prijssegment een heel fraai horloge als je een chrono wil. Een automatische Chrono gaat zeer lastig worden met je budget.
Mijn voorkeur gaat naar de hamiton uit je twee keuzes.
De tissot is echt meer dress watch
Maar heb je ook gekeken naar victorinox inox? Zag er 1 op het forum aangeboden.
Automatische chronos voor onder de €400 lukt prima, althans gebruikt; ik heb een kist vol Poljot 3133’s die daar allemaal ruim onder zitten. Nieuw wordt wel lastig, ja.
Voor mij de Hamilton.
ik heb de Tissot gehad en deze was voor mij te dressy.
De Tissot PRS516 heb ik zelf ook. Mooi horloge dat veel waar biedt voor zijn geld.
Draag hem helaas te weinig.
Als de Tissot je aanspreekt moet je er vooral voor gaan! Wellicht eens kijken waar je het horloge kan passen.
Als je de Hamilton interessant vindt is de Tissot mogelijk iets te netjes. Hierbij nog een alternatief dat iets minder dressy is: een Tissot Couturier. Ik heb zelf de witte variant en die bevalt me na bijna 5 jaar nog uitstekend!
Van de twee door @Aptje in de OP voorgestelde modellen, zou ik voor de vrolijke Tissot gaan.
Maar van dit merk spreekt mij persoonlijk de PRS516 quartz chrono (nog) een stuk meer aan. De nieuwe (2016) versie vind ik nog beter gelukt. Maar die is gelijk een heel stuk duurder.
Voor genoemd budget zou ik zelf, als ik deze nog niet had (maar ik heb er inmiddels twee) een Seiko (new) Turtle kopen. Weet niet wat je verder al hebt aan horloges. Maar kans is vrij groot dat je toch een keer een automatische duiker wil. De Turtle heeft heerlijke retro looks, is onverwoestbaar en gewoon heel veel horloge voor je geld.