Deze oudjes mogen er best zijn, toch?

Wil dit natuurlijk ook graag delen met de vintage liefhebbers op ons forum :slight_smile:

Voortzetting van de discussie Jouw collectie op 1 foto:

4 likes

Prachtige verzameling :ok_hand: …maar twijfel je vanwege je vraag? Overstap naar nieuw ofzo?

Nee hoor. Blijf nieuw en vintage door elkaar heen verzamelen en dragen. Bevalt me prima. Zoek net als de meeste forummers af en toe naar stukje bevestiging van medeliefhebbers (haha)!

2 likes

Oh oke… :+1::smiley: …Ik vind vooral de Eterna prachtig :ok_hand: en de Omega’s …en…en… :crazy_face: …dus gewoon prachtig :ok_hand::yum:

En ik zie nu dat je de Eterna 2x hebt? Is dat de zwarte naast de witte?

Klopt. De zilveren wijzerplaat komt uit 1971 en de donkergrijze uit 1973. Allebei het Anatomic model. In navolging op Omega die daarvoor met de Dynamic was uitgekomen. Net als de Certina Revelation allemaal modellen gebaseerd op de anatomie van hand en pols en daarmee ultiem draagcomfort. Was begin jaren 70 schijnbaar een hot topic :slight_smile:

2 likes

Precies de reden waarom ik nu steeds meer richting vintage neig, kleiner, dunner en daardoor draagt het veel comfortabeler dan nieuwe horloges :blush:

Zou de vergelijking niet durven maken, maar begrijp wat je bedoelt. Merk aan mijzelf dat de moderne horloges substantieel meer draagtijd krijgen dan de vintage, maar de waardering voor de oudjes (en hun verhaal) zeker niet minder is.

2 likes

Bij mij is dat juist andersom maar ligt wel aan de weersomstandigheden…bijna alleen maar vintage in de zomer en meer nieuwe horloges in de winter…

2 likes

Die eterna is echt geweldig, meer fotos voorhanden?

Jazeker! Hierbij

8 likes

Heel gaaf :ok_hand: … hele leuke modellen en die gesp had ik ook nog niet gezien…merci! :+1::blush:

1 like

Erg mooie collectie. Leuk dat de kasten veelal niet rond zijn, maar wat apartere vorm hebben. Geeft karakter.

1 like

Zou ik niet te veel doen hoor. Je smaak is behoorlijk anders dan de mijne, ik prefereer andere kastvormen (lugless/proprietary bandaanzet oa). Maar het zijn stuk voor stuk sympathieke en respectabele merken, als ik met je kistje in één ruimte zou zijn zou ik ze uitgebreid bekijken en zo een uurtje zoet zijn. Heel eigen, top!

1 like

Je hebt een respectabele vintage collectie met veel nette exemplaren, daar mag je zeker trots op zijn. :+1:
Vind vooral de Sideral erg fraai, maar dat zal vast ook iets met mijn Tissot-tic te maken hebben. :sweat_smile:

1 like

Echt heel erg mooi om te zien.
Stuk voor stuk schoonheden.

1 like

Yema, is wreed, zodiac heeft zn charmes gewild model… Die Sicura vind ik ook wel leuk. Hadden vrij simpele uurwerkjes geloof ik … en ‘’ breitling ‘’ related :thinking:

1 like

:sweat_smile: Klopt… ik kan me nog goed herinneren dat ik een complete mist waas achter mn glas had hangen met 1 van mn eerste accutrons geloof ik…+ de nieuwe kan je gewoon de zee mee in :wink: :+1:

1 like