Deze Seiko 6105 8110 gezien op Marktplaats

http://link.marktplaats.nl/219621261

… en kijk ook eens naar de rubber band!

Deze verkoper verkoopt iets wat hij niet kent. “De schroefkroon is dol”, zegt de goede man. Maar de 6105 hééft niet eens een schroefkroon!

Enne…, vertel eens Thieuster, wat is er dan met die rubber band? Het is in ieder geval géén originele ‘wafer’ zoals die origineel aan zat. Dit is een gewoon rubber bandje dat je overal kunt kopen. Of vergis ik mij ernstig?

Robbie, kom er eens in!

Zo’n bandje heb ik aan een Wostok zitten. Op de rikketik gekocht.
De verkoper vertelde me dat het bandje meer waard was dan het horloge. En die was ook niet duur:D
Waar hij dat op baseerde weet ik niet (meer). Ik heb wel eens gezocht (google), maar kon er niets zinnigs over vinden.

Volgens mij noemen ze dat Carbon banden.

wat is er met die rubber band

Ja, nou dat bedoel ik: is het een wafelband of niet? Blijkbaar niet. Ik heb er nooit eentje in het echt gezien, trouwens.

Menno

Rubber band… ach, zou ik er niet op houden.

Verder zit er geen schroefkroon op, maar hij gaat wel vast met 1 kwartslag… Dat doet het dus niet meer (niet echt erg, duiken moet je er toch niet meer mee willen).

Glas is verweerd, moet nieuw in. Kost je ook de retainer ring en een gasket. Yobokies heeft zelfs saffier voor dit schatje.
Bezel-insert kun je vernieuwen, maar dit geeft hem wel karakter.

Ik zou er een after market band bij kopen, een oyster met solid endlink ofzo.

Volgens mij noemen ze dat tropic banden. Die zaten bijvoorbeeld aan de oude Squales, Aquastars en Aquadivers. Het is een soort van plastic. De echte oude banden kosten nu NOS al gauw enkele tientjes maar dat zie je er niet aan af. Ik weet zeker dat ik vroeger dit soort banden in de prullenbak heb gegooid nadat ik ze aan horloges in lots had aangetroffen. Maar er zijn natuurlijk ook genoeg B-merken (geweest) waarvan de banden niets waard zijn. Wel leuk om aan een oude duiker te doen, alleen zou ik het niet aan een Seiko duiker doen.

Deze Bulova Oceanographer heeft ook zo’n Tropic band:

http://cgi.ebay.com/BULOVA-OCEANOGRAPHER-Snorkel-Automatic-666-Feet_W0QQitemZ130283747180QQihZ003QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ben zelf aan het twijfelen of ik deze moet kopen. Weet niet of $200 als buy it now teveel is.

Groet,

Marc

Geen idee, maar hou er wel rekening mee dat je klokje ook nog door de Douane moet. Dan wordt het dus nog een tikkie duurder! :frowning: