Deze Sinn al bij jullie bekend?!

Hallo,

Ik kreeg vandaag weer een catalogus van Manufactum
http://www.manufactum.de
, dit keer de herfst-editie. Tot mijn verbazing zag ik deze klok:

De foto is een beetje vaag, maar hier
https://www.manufactum.de/group/189396/dmc_mb3_productlist_pi1.3693.page/7/dmc_mb3_productlist_pi1.3693.num/8/product/1408993/Produktdetail.1773.0.html
klikken levert meer foto’s en een beschrijving op.

Mijn trigger:
1 plus 3 gleich 1: vereinigte Feinmechaniken. Lufft, Fellbach, und Sinn Spezialuhren, Frankfurt am Main.
Zwei unserer Hersteller haben sich hier zu gemeinsamer Tat vereinigt: Lufft in Fellbach und die Uhrenmanufaktur Sinn in Frankfurt schufen gemeinsam diese zeitanzeigende und klimamessende Uhr. Ein Gehäuse aus Nußbaumholz teilen sich ein 8-Tage-Uhrwerk von Sinn und drei Klimameßgeräte von Lufft. Eine einmalige Sonderauflage aus Anlaß des Lufftschen Firmenjubiläums.

Gerwin

Zelf hebben wij ook geen klok in de woonkamer/keuken. Simpelweg omdat ik nog geen mooie klok heb gezien die ik in de kamer aan de muur zie hangen. Wij doen het dus met de klok op de combimagnetron of kijken op teletekst, in de zeldzame gevallen dat ik geen horloge om heb.

Gerwin

Gelijk hieraan gekoppeld een vraag, wij houden allemaal van horloges maar wie van jullie houden ook van klokken? Wij hebben in ons huis wel zo’n 8 a’ 9 klokken hangen van gewone kwarts klokken tot pendule en slingeruurwerk klokken. Maar horloges hebben toch wel mijn voorkeur.

Yep, ik houdt ook van klokken en die Sinn kan me wel bevallen ($$$$ :frowning: )

Nadeel aan klokken is echter…de meeste zijn erg klassiek van wijzerplaat, allemaal koper of messing en altijd met een bruine houten kast.
Ik ben zelf nog met een aparte projectklok bezig om in de woonkamer te plaatsen, verder als papier ben ik echter nog niet.

Als er nog iemand een link heeft voor een staande klok met RVS delen en hoogglans zwart gelakte kast …? Mag ook als bouwpakket !

Ik ben zelf ook aardig gecharmeerd van klokken, naast franse kolomklokken en wandklokken, ook veel kleinere klokjes,
zoals deze Angelus klokjes uit de vijftiger jaren.