Deze tikt absoluut niet maar heeft wel .... :D

prachtige Luminova-toetsen ! B)-

Leuk, back to the 70’s?

Je kunt ook een rekenmachine om je pols binden… Brrrrrr… :frowning: :frowning:

Bwa, 't was een folieke :wink:

Tof ding! wat kantie allemaal?

Groeten,

Stefan

Oef en auw. Maar wel geinig!

Stefanmol Schreef:

Tof ding! wat kantie allemaal?

Groeten,

Stefan

150 pages of Telememo 8 letters and 12 numerals per page Memory shared between Telememo and Schedule memo EEP ROM memory protection World time 24 time zones Daylight savings time on/off Electro-luminescent backlight with afterglow Water resistant 1/100 second stopwatch Measuring capacity: 23:59’59:99’ Measuring mode: net time, split time, 1st-2nd place times Countdown alarm Input range: 1 minute to 24 hour Measuring unit: 1 second Auto repeat function Daily alarm Hourly time signal Auto-calendar Accuracy: ?30 seconds per month Battery: Approx. 2 years on CR2016

Je kan 365 dagen op voorhand schedules ( + alarmpjes) programmeren en het grote voor deel is dat hij, na een halve dag intikwerk, zijn verstand niet verliest als je er de batterij uithaalt. (EEP ROM )

haha gaaf, echt.
Ga je hem ook dragen?

Groeten,

Stefan

Ik dacht even dat het een elektrisch orgel was. Die maakt (of verkoopt) Casio namelijk ook.

vreugd2 Schreef:

Ik dacht even dat het een elektrisch orgel was.
Die maakt (of verkoopt) Casio namelijk ook.

Zou goed kunnen :slight_smile:

Mijn eerste gedachten ging uit naar de horloges die populair waren toen ik op de basisschool zat.
Iedere klas had wel een paar jongens die zo’n soort desgin horloge hadden, maar dan met de functie om het horloge als afstandsbediening te gebruiken. Dat was natuurlijk erg handig om te zappen tijdens school-TV en de stagiares -(en leraren) helemaal gek te maken.

Ach, jeugdsentiment, en dat al op mijn 22e :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Hoi Marc, dit is dan die voorlaatste ??? hihi

dit is om de hoop te vergroten, leuk gadget.

Tja ik droom al lang van een vintage HP01 of zo’n Pulsar, maar die zijn niet te betalen en zitten dan bovendien nog met slecht functionerende toetsen. Deze is ongeveer de prijs van een Sub :smiley: en het is ongelofelijk wat ze er allemaal ingestopt hebben. Toetsenbord is van het membraan-type, dus geen vuile of vastzittende toetsjes meer.
Natuurlijk niet zo charmant als een HP-01 met rode LED-jes…

Een vriend van mij had vroeger ook zo’n ding. Hij ging dan ook heel trots van alles uitrekenen. Hij had er een speciale stift bij want hij had geen muizenvingertjes. Wij gingen op onze koelkasten van alles uitrekenen maar hij droeg een van de eerste rekenmachines. Volgens mij heeft het wel wat. Alleen is het na een dag dragen van zo’n gewicht wel zwaar voor je arm!?
Groeten, Ben.

De kleinkinderen van Henrik zullen het fantastisch vinden…

Ben van den Broek Schreef:

Een vriend van mij had vroeger ook zo’n ding. Hij
ging dan ook heel trots van alles uitrekenen. Hij
had er een speciale stift bij want hij had geen
muizenvingertjes. Wij gingen op onze koelkasten
van alles uitrekenen maar hij droeg een van de
eerste rekenmachines. Volgens mij heeft het wel
wat. Alleen is het na een dag dragen van zo’n
gewicht wel zwaar voor je arm!?
Groeten, Ben.

Het is onvoorstelbaar licht, Ben. Band is zeer dun en de kast is jammer genoeg van kunsthars.

Nivelacuso Schreef:

De kleinkinderen van Henrik zullen het fantastisch
vinden…

Maar Hans, voel ik daar enige ironie :wink: ?

Een Drents spreekwoord misschien ? Zou dat kunnen helpen ?

Aj 't locht in hoes wilt, moej de gerdienen lös doen

Ik kan voor alles waardering opbrengen, zowel voor een Patek als voor een schoolse oefen ETA, als voor een wondertje van de electronica… :wink:

Welterusten.

Bwa, nog eentje, een klassieker; om over na te denken: Tempora mutantur et nos mutamur in illis.

Beste Marc-B1, waarschijnlijk vonden wij het allemaal maar niks omdat wij niet zo’n mooi ding hadden. Wij kwamen waarschijnlijk niet op het idee en toen die vriend er mee liep waren wij allemaal stikjalours. Ik zou nog willen zeggen: ondanks de ‘plastick’ kast wens ik je veel draagplezier. Je moet ook maar bedenken dat het de eerste ‘meeneem’ computers waren. De fabrikanten maken ze tegenwoordig niet meer. Immers alles gaat in een mobieltje.
Een mooie aanwinst, groeten, Ben (die, …ach je weet het natuurlijk al)

@Marc, Beetje ironisch bedoeld misschien, inderdaad. Op dit moment zijn deze modellen voor een groot publiek niet zo interessant, maar dat zal na verloop van tijd ongetwijfeld weer anders zijn.

Het voordeel van de mindere populariteit nu is dat ze tegen heel betaalbare prijzen te verkrijgen zijn.

gr,
Hans Mennink

't Is je vergeven hoor :wink:
Ik bedoel dat ik echt evenveel bewondering kan opbrengen voor een gecompliceerde quartz als voor een mooie mechanische… Maar dat dan “andere” bewondering hé…
Als je begrijpt wat ik bedoel.

“The Ultimate Geek Watch”

Volgens mij worden ze nog steeds gemaakt door Casio, evenals div. andere modellen met ingebouwde afstandbedieningen en allerhande gadgets.

Wel geinig zo’n apparaat. Ik heb ooit eens een zo’n oude digitale Seiko gekocht maar ik kan er echt niet aan wennen.