Deze verdient een eigen topic- Doxa Sub 300T

Deze verdient inderdaad zoals sommigen reeds vertelden een eigen topic hier. Het laatste jaar vooral merk ik een grote hype rond het merk Doxa, veelal in divers facebookgroepen zie je dat mensen gek zijn op de hedendaagse reissues en zie je de ene na de andere verschijnen. Doxa staat ook bekend omwille van zn samenwerking met Jaques Cousteau in de 70’s (net zoals Rolex en Omega).
Deze Doxa is eentje uit het eerste jaar dat ze werden geproduceerd voor het publiek, 1967. (te zien aan het serienummer dat begint met 67). Later, na ±1 jaar, werd de productie van doxa overgenomen door Synchron, wat te zien is aan de kroon en de caseback). Eentje vinden zoals deze uit het eerste jaar met Doxa kroon en caseback, is niet zo eenvoudig, daarom ook een keeper in mijn collectie. Dit specifieke exemplaar heeft ook de originele Doxa band met Diversextension, de band is mogelijks nog zeldzamer dan het uurwerk zelf.
Prachtige cracklé spider wijzerplaat en ongepolijst!

23 likes

Schitterende vondst :+1:

1 like

Bijzondere klok; veel plezier ermee!
Zo’n band zou er bij mij gelijk af vliegen; kan nog zo zeldzaam zijn maar ik ben allergisch voor die compleet niet passende blikken endlinks. :innocent:

1 like

Rek op de band; kan niks zijn! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heel gaaf horloge! Zeker in deze kleur echt een icoon en voor een duiker uit die tijd in topstaat. Geniet ervan!

1 like

Ik volg deze Doxa’s al jaren maar ze worden steeds onbereikbaarder… :cry:

1 like

Keuzes… je hebt zoveel horloges! Verkoop ze, leg de centen bij elkaar en je hebt je doxa!

Lijkt me toch niet heel spannend @James_T_Kirk

5 likes

Da’s echt een hele mooie. Zelf heb ik er ook enkele Doxa’s en wil nog graag een Searambler (grijze wijzerplaat), maar een mooie vinden voor een schappelijke prijs is vrijwel onmogelijk geworden.

1 like

Zeldzaam mooi zeg! :thumbsup: :thumbsup:

1 like

Prachtig…en dan vooral ook die band!

1 like

Ja, blijf vooral hameren op het feit, dat het een eitje is om al je horloges te verkopen. Ten eerste heb ik deze horloges verzameld omdat ik ze mooi vind, dus wil ze niet kwijt. Ten tweede, als ik al horloges wil verkopen voor een redelijke prijs, raak ik ze niet kwijt. Dan heb ik straks 1 Doxa, maar niet mijn mooie Citizens, Seiko’s, bijzondere G-Shocks MRG. Toegegeven, die zijn allemaal van mindere (financiële) waarde, maar niet van veel mindere gevoelswaarde.

P.S. Ben jij nu ook teruggezet naar “member”? :open_mouth:

1 like

Ik een member?? Volgens mij al een tijdje…

Niet iedereen vind mij (of m’n grapjes) leuk! Achja…

Bij de volgende ban gewoon geen EMG meer dan :joy::joy:

3 likes