Deze vind ik perssonlijk ook "Blüth"-mooi :D

Kameel eraf, croco erop ! :wink:

Heel mooi Marc! Is dat je eigen? Ik had hem nog niet eerder gezien.
Het fraaie van deze Stowa’s vind ik de elegantie en lengte van de wijzers. (Hmm, ik zie hier een parallel, Lang, Slank, Elegant :D)

Ik heb me voorgenomen te gaan sparen voor de handopwinder versie met seconde op 6. Ik ben dol op decentrale secondes. Ik hoop dat Stowa een paar ‘proef’ exemplaren meeneemt naar Watch2008 zodat ik hem in het echt kan zien.

Groeten,

Martin

Yep, de mijne, maar ik ben ook nog op zoek naar zo eentje met decentrale secondenwijzer. Ik heb eergisteren de catalogus van Dornblüth ontvangen - dus echt bloedmooie klokken door hun eenvoud ( Eigenlijk het tegenovergestelde van Breitling :D), maar héél veel centje$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$… :frowning:

Daarom vind ik STOWA nog zo geen slecht alternatief. ( Het binnenwerk is natuurlijk niet te vergelijken) Enfin, a poor man’s Dornblüth :wink:

Heel mooi!

Ik heb ook de Dornblüth pagina wel eens bekeken, nadat ik het exemplaar van Tom K. bewonderd had. Dit zijn inderdaad prachtige kunststukjes.

Maar dit horloge is niet van Dornblüth afgekeken. De MO lijn is gebaseerd op een zakhorloge uit de jaren 30-40 van hunzelf.

Het is dus eerder andersom. Het zou zomaar kunnen dat de orginele Stowa weer gebaseerd is op weer een ander merk, maar dat weet ik niet.

Groeten,

Martin

Mooie combinatie Marc. Zeker als alternatief voor een Dornblüth:)
Ik heb net even hun site bekeken (Dornblüth, bedoel ik), wat een prachtige horloges zeg!
Er is trouwens een ‘Schnäppchen’ op eBay: een kaliber 99.3 voor slechts 4950 Euro;)
http://cgi.ebay.de/D-Dornblueth-Sohn-Ref-Kal-99-3-Nr-45_W0QQitemZ290271801425QQcmdZViewItem?hash=item290271801425&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1232

MartinB Schreef:

Heel mooi!

Ik heb ook de Dornblüth pagina wel eens bekeken,
nadat ik het exemplaar van Tom K. bewonderd had.
Dit zijn inderdaad prachtige kunststukjes.

Maar dit horloge is niet van Dornblüth afgekeken.
De MO lijn is gebaseerd op een zakhorloge uit de
jaren 30-40 van hunzelf.
http://i227.photobucket.com/albums/dd246/horologie
_unitas/mstowaf01.jpg

Het is dus eerder andersom. Het zou zomaar kunnen
dat de orginele Stowa weer gebaseerd is op weer
een ander merk, maar dat weet ik niet.

Groeten,

Martin

Dank je voor deze interessante uitleg, Martin !
Erg leuk om weten.
Nu ik vind ( maar dat is natuurlijk persoonlijk ) het prijsverschil tussen de Dornblüth en de Stowa véél te groot.
Maar ja, dat moet ieder voor zich uitmaken.
Ik ben bv. ook blij met een Aplha - Omega PO lookalike. :wink:

Anderzijds kan ik dan weer wat meer geld uitgeven aan Breitlings met “gewone” ETA-werkjes.

Tja, “getikt” zijn is een rare ziekte :smiley:

Marc-B1 Schreef:

[knip]

Nu ik vind ( maar dat is natuurlijk persoonlijk )
het prijsverschil tussen de Dornblüth en de Stowa
véél te groot.
Maar ja, dat moet ieder voor zich uitmaken.
Ik ben bv. ook blij met een Aplha - Omega PO
lookalike. :wink:

Anderzijds kan ik dan weer wat meer geld uitgeven
aan Breitlings met “gewone” ETA-werkjes.

Tja, “getikt” zijn is een rare ziekte :smiley:

Ja, Leuk, hè :slight_smile:

Iedereen heeft zijn eigen idee wat 't geld wel of niet waard is. De prijs van een Dornblüth is absoluut terecht, alleen al gezien het aantal uren wat in hun eigen caliber gaat zitten, maar een ‘opgeleukte’ Unitas is ook mooi.
En wij kunnen daarover uren, dagen discussiëren.

Groeten,

Martin

mooie klok…en je kunt heel wat mooie combi’s gaan maken.
ik droeg hem met een blauwe hirsch carbon :slight_smile: