Dezelfde tik iemand? lijstje bijhouden (doel collectie)

Typfoutje :sweat_smile: over twee weekjes lekker passen en misschien kopen :smiley:

1 like

Goede keus. Is mijn ā€˜die-gaat-nooit-meer-weg-rolex’.

Heb een lijstje in m’n hoofd :nerd_face:
Het verschil ten opzichte van een lijstje op papier is dat het lijstje in m’n hoofd zichzelf automatisch langer maakt :crazy_face:

Heb daardoor inmiddels een lijstje lang genoeg om het te gebruiken als verjaardagslijstje tot aan m’n pensioen :joy:

Zeker!! Dat lijstje staat in mijn notitieboek in mijn mobiel. Daarop staan 10 horloges die ik voor mijzelf als doel heb gesteld te verzamelen. Vier van de tien kan ik inmiddels afvinken, en met een beetje mazzel komen er nog 1 of 2 bij dit jaar. Ligt aan de juiste deal en de snelheid van het aanvullen van het welbekende horloge-potje :stuck_out_tongue:

Maar, naast dat lijstje komt er zo hƩƩl af en toe eentje met gestrekt been inzetten die ik niet kan negeren. Mooi voorbeeld is de Seiko SRPC44 Golden Turtle die ik laatst gekocht heb. Dat was dus een hele onverwachte nummer 11 op de lijst :man_facepalming:

Maar in principe probeer ik de lijst af te werken voordat ik aan een nieuwe lijst begin. Dus niet het principe ā€œeentje dr af, eentje dr opā€. Als ik dat niet doe blijft de lijst alleen maar groeien ben ik bang. Voor nu staan er nog best haalbare horloges op, en ƩƩn van de idealen nĆ” deze lijst is een independent, maar dan een lekker ongebruikelijk iets. Sarpaneva, of GoS… dat spul.

2 likes

Dat is voor mij mn Air King, alleen tja van Datejust 16233 naar OP 114200 naar de 214270 haha

Helaas niet, ik krijg een tik van mijn vrouw als ik een dergelijke lijst zou opperen. Genoeg horloges, zo vind ze, anders ben ik een verslaafde.

:joy::joy::joy::joy::joy:

Seiko Sarb 033 (daily)
Sinn 656 (daily)
Must Rolex submariner no date (deluxe)
Gshock steel (beater)
Grand Seiko
Omega dress (Constellation PiePan?)
JlC moon watch
Nomos Orion
Date just 36

Zeker lijstjes…

Lijstje is een groot woord, maar mogelijke toekomstige horloges bewaar ik op Pinterest, net als mijn huidige en voorbijgegane:

Lijstje met serienummer en foto, ook handig voor de verzekering.
En een wishlist met bijbehorende prijzen,
Daarnaast de actuele status van het horlogepotje.

Ik moet nog behoorlijk sparen :grin:

Van meerdere dingen:

wants

Eigenlijk wil ik ook nog een mooie excel-spreadsheet maken met alle gegevens van mijn huidige horloges, maar de uitwerking is een eeuwige work-in-progess