Dezelfde tik iemand? lijstje bijhouden (doel collectie)

Ben benieuwd of er andere forumleden dezelfde tik hebben en ook een lijstje bijhouden van de horloges die ze hebben en die ze graag willen toevoegen aan de collectie om het uiteindelijk 3, 4, 5, 6, etc piece collectie doel te bereiken.

Ik heb het in ieder geval in mijn telefoon staan, mijn perfecte 5 piece (op dit moment dan)

2 likes

Dat soort gekkigheid heb ik ook (weleens). Leuk toch :slight_smile:

Er spoken altijd wel een aantal horloges door mijn hoofd. Er staan er twee al vrij lang op ‘het lijstje’ in mijn hoofd. Een 40mm meistersinger met zilverkleurige wijzerplaat en een seiko 5 duiker groen. Van die laatste alleen plaatje gezien in een topic over opvolger van skx. Het is blijkbaar een model dat er nog niet is.

Haha, ja! Sterker nog, ik heb een Excel sheet waarin ik bijhoud welke horloges ik heb en heb gehad compleet met kaliber, ref. nummer, fabricagejaar, aankoopjaar, servicedatum etc, mét daarin een lijst van horloges die ik nog wil hebben…

2 likes

Nee, ik heb geen echt doel en maak ook geen lijstjes. Ik vind iets mooi en op een gegeven moment koop ik het en dan begint het proces opnieuw. Tot nu toe is dat nog nooit gestopt. Hoop dat dit wel 'n keer gebeurt, trouwens…:unamused::wink:

Nope. Ben op horlogegebied een opportunist pur sang.

2 likes

Wat ik wil veranderd continu, bijhouden wat ik heb gehad doe ik daarentegen wel. Met prijzen en foto’s, leuk om te kijken waar 't allemaal begon en hoe 't zich ontwikkeld heeft.

1 like

Nee dit soort lijstjes is voor mensen die ongeneselijk ziek zijn. Is dat niet iets van een bucket list?

Vandaag weer 1 kunnen afstrepen. Nog maar een paar te gaan

8 likes

Was een tijdje terug een topic over lijstjes mbt het bijhouden van de collectie met enkele specificaties.

Ik ben hier nu wel aan begonnen en is een hoop werk. Met name handig voor als ik er niet meer ben. Scheelt ze een hoop gedoe.

Verder heb ik wel een lijstje van horloges waar ik naar op zoek ben. Enkel zit dat helaas al zo diep geworteld in mijn hoofd dat ik het niet ergens hoef bij te houden.

3 likes

Ja nog maar 15 ofzo zo te zien :sweat_smile:

Heb je al een idee wat je na je Seiko-fase gaat doen?

1 like

Mijn hoofd draait overuren met welke horloges ik allemaal wil, misschien moet ik ook eens een lijstje maken :thinking:

Een tijdje terug heb ik ook zo’n lijstje gehad maar die werd zo lang dat ik daar maar mee ben gekapt.

1 like

uiteindelijk wil je toch een rolex :wink:

1 like

Yup. Lijst(je mag ik het niet noemen) bijhouden gebeurt hier ook. Maakt het wat overzichtelijker. Na een wat mindere impulsieve aankoop van de Max bill(mooi horloge, maar niet voor mij) ben ik dat gaan bijhouden om tot een beter besluit te komen.

Zolang ik dat ding regelmatig aanpas weet ik dat ik nog niets hoef te kopen. Zodra de lijst enige tijd hetzelfde is (na een aantal keer passen) wordt het een serieuze kandidaat.

1 like

Niet echt een lijste voor mijn huidige collectie maar gewoon om ooit een keertje te hebben of uit te proberen.

Behalve de 16713 daar moeten twee exemplaren van komen want mn vriendin wil dezelfde horloges en zij vindt dat specifieke model erg mooi!

Dus het lijstje:

( haalbaar is het niet maar je weet maar nooit )

Nog 5, die met “x” er achter heb ik :smile:

Er zijn ook nog genoeg andere leuke Seiko’s hoor :wink:

Maar ook leuk om andere dingen te proberen. Een Rolex staat nog wel op de wishlist

2 likes

Ah oke, dat had ik over het hoofd gezien. Dan komt het einde wel in zicht ja.
Dan wordt het tijd voor een nieuw lijstje

1 like

Yep, inclusief uurwerk en/of kastnummers.
Hoop dat het me nooit gaat overkomen, maar bij een eventuele diefstal of verlies komt dit wellicht van pas…

Explorer is 214270 :wink:

1 like